آشنایی با برترین قورباغه رو های جهان

با بررسی رکوردهای ارائه شده فینا در ماده های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر قورباغه شناگران افریقای جنوبی، ژاپن و مجارستان به عنوان برترین قورباغه رو های جهان معرفی می شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شنای قورباغه قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گونه شنا است. در استخرها ابتدا کرال سینه و شنای قورباغه آموزش داده می شود‌. این سبک شنا کندترین نوع بین چهار شنای اصلی است.
با بررسی رکوردهای ثبت شده جهانی و المپیک در ماده های ۵۰ و ۱۰۰ متر قورباغه “کمرون وندربرگ” اهل افریقای جنوبی رکورد دار این ماده ها است. در ماده ی ۲۰۰متر نیز نام یک شناگر ژاپنی به عنوان دارنده رکورد جهانی استخرهای مسافت بلند خودنمایی می کند.
رقابت های جهانی سال ۲۰۰۹ و المپیک ۲۰۱۲ لندن محلی برای رکوردشکنی های “وندربرگ” بود. این ورزشکار اهل افریقای جنوبی در ماده ی ۵۰ و ۱۰۰ متر قورباغه رکورد مسافت کوتاه و بلند را در اختیار دارد.
وی توانست در رقابت های جهانی رم سال ۲۰۰۹ با ثبت زمان ۲۶ثانیه و ۶۷صدم ثانیه رکورد جهانی مسافت بلند را به نام خود ثبت کند.
المپیک ۲۰۱۲ لندن برای رکورد شکنی در ماده ی ۱۰۰متر قورباغه بهترین زمان بود. “وندربرگ” با ثبت زمان ۵۸ثانیه و ۴۶صدم ثانیه رکورد جهان و المپیک این ماده را نیز به نام خود ثبت کرد.
در ماده ی ۲۰۰متر قورباغه اسامی زیادی به چشم می خورد. شناگر دست نیافتنی استخرهای مسافت کوتاه و رکورد دار المپیکی این ماده یعنی “دنیل گیورتا” مجارستانی در رقابت های جهانی بارسلونا سال گذشته توانست با کسب زمان دو دقیقه و هفت ثانیه و ۲۳صدم ثانیه رکورد رقابت های جهانی فینا را به نام خود ثبت کند. البته این زمان ثبت شده همچنان منتظر تایید رسمی فیناست.
رکورد جهانی ماده ۲۰۰متر قورباغه در اختیار “آکاهیرو یاماگوچی” است. این ورزشکار ژاپنی در سال ۲۰۱۲ در کشور خود توانست با ثبت زمان دو دقیقه و هفت ثانیه و یک صدم ثانیه رکورد قابل توجهی را ثبت کند و نام خود را در کتابچه ی رکوردداران فینا بببیند.

*نگاهی به رکوردهای جهان و المپیک در ماده های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر قورباغه:
۵۰متر قورباغه:
رکورد جهانی: “کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_ ۲۰۰۹ (رم)_ ۲۶.۶۷
رکورد رقابت های جهانی فینا: “کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_ ۲۰۰۹ (رم)_ ۲۶.۶۷
رکورد المپیک: _______
رکورد جهانی استخر مسافت کوتاه: “کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_۲۰۰۹ (برلین)_ ۲۵.۲۵
رکورد جوانان جهان: “پیتر استیونز” از اسلوواکی_۲۰۱۳ (دوبی)_۲۷.۷۴

۱۰۰متر قورباغه:
رکورد جهانی: “کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_ ۲۰۱۲ (لندن)_ ۵۸.۴۶
رکورد رقابت های جهانی فینا: “برنتون ریکارد” از استرالیا_۲۰۰۹ (رم)_۵۸.۵۸
رکورد المپیک: کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_ ۲۰۱۲ (لندن)_ ۵۸.۴۶
رکورد جهانی استخر مسافت کوتاه: “کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_۲۰۱۰ (دوبی)_ ۵۶.۸۰
رکورد جوانان جهان: “ایلیا خومنکو ” از روسیه_۲۰۱۳ (دوبی)_۱.۰۰.۸۸

۲۰۰متر قورباغه:
رکورد جهانی: “آکاهیرو یاماگوچی” از ژاپن_ ۲۰۱۲ (ژاپن)_ ۲.۰۷.۰۱
رکورد رقابت های جهانی فینا: “کریستین اسپرنگر” استرالیا_۲۰۰۹ (رم)_۲.۰۷.۳۱، “دنیل گیورتا” از مجارستان_۲۰۱۳ (بارسلونا)_۲.۰۷.۲۳ (منتظر تایید فینا)
رکورد المپیک”دنیل گیورتا” از مجارستان _ ۲۰۱۲ (لندن)_ ۲.۰۷.۲۸
رکورد جهانی استخر مسافت کوتاه: “کمرون وندربرگ” از افریقای جنوبی_۲۰۰۹ (استانبول)_۲.۰۰.۶۷
رکورد جوانان جهان: “الکساندر پاراتوف” از روسیه_۲۰۱۳ (دوبی)_۲.۱۰.۷۵

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.