باید بهترین بازی مان را مقابل ازبکستان انجام دهیم/این جوانان آینده واترپلو ایران را دگرگون می کنند

دبیر فدراسیون شنا با بیان اینکه جوانان واترپلو ایران در مسابقات قهرمانی جهان بازی به بازی روند بهتری خواهند داشت، تصریح کرد: امیدوارم این تیم بهترین بازی خود را مقابل ازبکستان به نمایش بگذارد و بتواند به جمع دوازده تیم برتر جهان صعود کند.

محسن رضوانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون شنا اظهار داشت: تیم جوانان در دو مسابقه گذشته خود مقابل تیم های ترینیداد و رومانی نشان داده روند رو به رشدی دارد و کوارتر چهارم دیدار با رومانی که به تساوی ٢-٢ انجامید، بیانگر هماهنگی بیشتر و شکل تیمی بهتر تیم جوانان است.

رضوانی افزود: حقیقت این است که تیم جوانان بدون مسابقه تدارکاتی خارجی به مسابقه جهانی اعزام شد و طبیعی است در روند بازیها بتواند شکل تیمی واقعی خود را بدست آورد.

وی در خصوص همگروهی ایران با تیم های رومانی و یونان در رقابتهای جهانی اظهار داشت: تیم های رومانی و یونان جزو تیم های قدرتمند همگروه ایران هستند و نباید توقع داشته باشیم بتوانیم با این دو تیم مطرح اروپایی رقابت کنیم اما انتظار داریم کادر فنی از این دو مسابقه برای رسیدن به ترکیب اصلی و هماهنگی تیمی لازم استفاده کنند.

کاپیتان اسبق تیم واترپلو کشورمان در خصوص دیدار حساس و تعیین کننده روز چهارشنبه مقابل ازبکستان که می تواند تیم سوم صعود کننده از گروه c را مشخص کند، یادرآور شد: ازبکستان با تیمی که چند هفته پیش در مسابقات قهرمانی آسیا در امارات بعد از تیم سنگاپور به عنوان پنجمی دست یافت در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کرده است و از شرایط تیمی خوبی بهره می برد.

رضوانی افزود: “رستم اف” یکی از بهترین بازیکنان جوان ازبکستان است که در دیدار با ترینیداد به تنهایی پانزده گل به ثمر رساند و تیم ما در مسابقه روز چهارشنبه باید تدابیر لازم برای مهار این بازیکن را بکار بگیرد. “رستم اف” در یک خانواده واترپلویی رشد کرده و فرزند رئیس فدراسیون ازبکستان است و مادر وی نیز عضو تیم ملی واترپلو شوروی سابق بوده است. شنیده ها حاکی است این بازیکن در باشگاههای مجارستان بازی می کند و طبیعی است که از آمادگی و توان بدنی بالایی برخوردار باشد و باید کادر فنی برای مهار این بازیکن کلیدی فکری بکند.

دبیر فدراسیون شنا اظهار داشت: البته شایستگی بازیکنان ما فراتر از این هاست و به اعتقاد من با یک بازی خوب و منطقی می توانیم ازبکستان را شکست دهیم و به جمع دوازده تیم برتر جهان صعود کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این تیم آینده واترپلو ایران را خواهد ساخت، تاکید کرد: قبل از اعزام تیم هم به بازیکنان جوانان گفتم که شما آینده واترپلو ایران را خواهید ساخت و قدر فرصت حضور در مسابقات جهانی را بدانید و نهایت تلاش خود را برای افتخار آفرینی برای کشور انجام دهید.

رضوانی تصریح کرد: این نسل استخوان بندی تیم ملی واترپلو ایران خواهد بود و با اضافه شدن چند بازیکن باتجربه و انجام مسابقات تدارکاتی مناسب می توانیم همین تیم را برای بازیهای آسیایی ٢۰١۴ اینچوان کره جنوبی آماده کنیم.

image_printپرینت مطلب