تاسوعا و عاشورای حسینی بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد

فدراسیون شنا در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به تمامی شیعیان جهان تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عاشورا سر فصل عشق و شور و عرفان بزرگ مردان الهی و نشان آفرینش عزت و اقتدار و آرمان گرایی بزرگ زنانی است که حیات اسلام ناب محمدی (ص) و آزادگی و آزادی را امداد جاودانه پایمردی و استقامت خود ساخته اند.

نهضت حسینی و انقلاب فیاض و جوشان عاشورا یک بعثت بدون وحی و شکفتن گلبانگ توحید در چکاچک شمشیر بر بلندای نیزه هاست. کربلا عرصه انفجار نور و ظهور حماسه از یک سو و تبلور قساوت و حد اعلای فاجعه از سوی دیگر است.

نام آنانی که در معراج کربلاتن به خاک سپردند و به افلاک پرکشیدند، بعد از گذر قرن ها هم چنان بر تارک تاریخ می درخشد. عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می سازد و چنان شور و حرکتی می آفریند که همه قیام های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه اش آب می خورد و بر محور آن می چرخد.

این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

 

فدراسیون شنای ایران با گرامیداشت این ایام، شهادت پرچمدار عزت و آزادگی و نمونه کامل ایثار و فدارکاری در راه احیای دین را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوید.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب