تیم شنا جوانان ایران در رقابت های بین المللی دبی شرکت می کند

“رییس کمیته فنی شنای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم شنا جوانان کشورمان برای کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۱۴ نانجینگ چین در رقابت های بین المللی دبی (فروردین ۹۳) شرکت خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هر کشور برای حضور در المپیک نانجینگ چین در رده سنی جوانان دو سهمیه برای مردان و دو سهمیه برای زنان می تواند کسب کند، ضمن آنکه تیم های اول تا شانزدهم جهان هم برای هر بخش چهار سهمیه دارند.
وی همچنین با بیان اینکه مرحله سوم اردوی تیم ملی شنا بزرگسالان و جوانان هفته گذشته به پایان رسید، گفت: اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی برای کسب آمادگی حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی بعد از پایان رقابت های لیگ شنا باشگاه های کشور اعلام خواهد شد.
کرمی بیان داشت: تاکنون دو مرحله از لیگ برتر شنا برگزار شده و مرحله سوم روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) و مرحله چهارم و پایانی هم روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفنده ماه در استخر مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از پایان لیگ و معرفی دعوت شدگان به تیم ملی شنا، اردوهای آمادگی از پنجم فروردین ماه تا بازیهای آسیایی برگزار خواهد شد.
رییس کمیته فنی شنا یادآور شد: برای تیم ملی شنا بزرگسالان کشورمان برای حضور پرقدرت در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی یک اردوی برون مرزی و حضور در یک تورنمنت بین المللی در اواخر مرداد ماه سال آینده پیش بینی شده است.
وی همچنین با بیان اینکه فدراسیون برای آمادگی تیم های شنا جوانان و بزرگسالان برنامه ریزی کرده است، اظهار امیدواری کرد که بودجه لازم برای اجرای این برنامه ها تامین شود.
* مسابقه دوستانه شنا ایران و کویت
کرمی همچنین گفت: روز گذشته در استخر ۹ دی تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک دوره مسابقه درون اردویی شنا بین تیم ملی کویت و تیم هایی از تهران، البرز و قزوین برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: این مسابقه در رده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال در مواد ۵۰ و یکصد متر کرال پشت، سینه، قورباغه و پروانه و در رده سنی بالای ۱۵ سال در مواد ۲۰۰ متر مختلط انفرادی و ۲۰۰ متر کرال پشت برگزار شد.
رییس کمیته فنی شنا بیان داشت: تیم کویت در رده سنی نوجوانان سرمایه گذاری زیادی کرده و این تیم با ۳۴ ورزشکار در اردوی آمادگی تهران حضور پیدا کرده تا در رقابت های بین المللی دبی برای کسب سهمیه المپیک جوانان ۲۰۱۴ نانجینگ چین سهیمه لازم را بدست آورد.

انتهای پیام”

image_printپرینت مطلب