سلطانی: سال پرکاری پیش رو داریم

“واترپلوی ایران در سال ۹۲ توانست با قهرمانی در رقابت های کاپ آسیا، کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان و همچنین نایب قهرمانی در رقابت های واترپلوی جوانان آسیا برای ایران افتخار آفرینی کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ داود رضا سلطانی مدتی است که ریاست کمیته فنی واترپلو را بر عهده گرفته است با وی در مورد مسائل گذشته و پیش روی واترپلو به گفتگو نشستیم و سال پر کار واترپلو را بررسی کردیم که در ادامه می خوانید:
* وضعیت رشته واترپلو در ابتدای سال چگونه بوده است؟
همانطور که می دانید من یک ماه نیم است که این مسئولیت را بر عهده گرفته ام و نمی توانم در مورد وضعیت واترپلو در ابتدای سال صحبت کنم. اما می دانم که تمامی رقابت ها طبق برنامه ریزی های انجام شده برگزار شده است.
* واترپلو با چه چالش هایی روبرو بوده است؟
متاسفانه نبودن اسپانسر در بخش واترپلو باعث شد که نتوانیم با تمام توان به سمت جلو حرکت کنیم مخصوصاً در بخش باشگاهی که تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ واترپلو را تشکیل می دهند. باید بگویم که ما می توانیم تا ۱۲ تیم را در لیگ شرکت دهیم. اگر در واترپلو حامی مالی داشته باشیم و حداقل نیازهای بازیکنان فراهم شود پیشرفت در واترپلو سریع تر انجام می شود.
*چه برنامه هایی عملیاتی شده است؟
رقابت های لیگ با شرکت هفت۷ تیم در دو گروه برگزار شد. در رده های سنی جوانان رقابت های قهرمانی کشور در کرمانشاه، قهرمانی کشور زیر ۱۶ سال در زنجان، جشنواره ۱۱-۱۲ و ۱۳-۱۴ سال در استان یزد که یک طرح استعدادیابی نیز به شمار می رود و همچنین مسابقات واترپلوی بانوان که به میزبانی استان تهران و با شرکت هفت تیم برگزار شد از جمله رقابت هایی بود که عملیاتی شد. شرکت در رقابت های کاپ آسیا و قهرمانی واترپلوی جوانان نیز زقابت های برون مرزی بود که انجام شد .
*چه برنامه هایی اجرایی نشد؟
فکر می کنم در این بین در برگزاری کلاس های مربیگری کوتاهی کردیم و علت آن هم تداخل برنامه ها به خصوص در پایان سال بوده است که در سال آینده به این مسئله بیشتر رسیدگی خواهیم کرد.
*واترپلو در سال ۹۲ چه موفقیت هایی را کسب کرده است؟
قهرمانی در کاپ آسیا بعد از مدت ها و کسب سهمیه مسابقات جوانان جهان زیر ۱۹ سال که منجر به نایب قهرمانی در آسیا برای جوانان شد که با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم نتایج به دست آمده کاملاً راضی کننده است. باید به این نکته اشاره کنم که به نظر من یکی از مهمترین موفقیت هایی که اتفاق افتاده برگزاری مناسب و منظم تمامی مسابقات بوده است که تمامی آنها حاصل زحمات نادر غفوری رئیس سابق کمیته فنی واترپلو است.
*ارزیابی کلی از سال ۹۳ چیست؟
۱۳۹۳ سال پرکاری برای واترپلو خواهد بود هم در بخش مسابقات و هم در بخش برگزاری کلاس های آموزشی و کیلینیک های بازآموزی.
*واترپلو چه برنامه هایی را پیش رو دارد؟
همانطور که می دانید بازی های آسیایی و مسابقات واترپلوی قهرمانی جوانان جهان را پیش رو داریم. که تمام سعی ما حضور موفق در این رقابت ها است. مسابقات انتخابی زیر ۱۹ سال در اندونزی که برای شرکت در رقابت های واترپلوی جوانان جهان زیر ۲۰ سال برگزار می شود رقابت هایی هستند که برای حضور هرچه بهتر نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند. یکی از برنامه های مهمی که پیش رو داریم راه اندازی پایگاه های قهرمانی در پنج استان تهران،اصفهان،کرمانشاه و خراسان است که استارت آن از جشنوار واترپلو ۱۲-۱۱ و ۱۴-۱۳ خورده و واترپلوئیست های مستعد آن شناسایی شده اند. از دیگر برنامه های سال آینده می توان به برگزاری رقابت های واترپلو بانوان در رده سنی زیر۱۴ و ۱۶ سال اشاره کرد که برای اولین بار انجام خواهد شد و در رده سنی عموم رقابت ها در سه مرحله برگزار می شود که قهرمان آن در مجموع مراحل مشخص خواهد شد. برگزاری کلاس های بازآموزی مربیگری و داوری به خصوص در بخش بانوان از اولویت های مهم کمیته واترپلو در سال جدید به شمار می رود.

انتهای پیام/”

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.