سمیع‌زاده: به موفقیت شناگران خوشبینم

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم سهیمه ورودی المپیک را به دست بیاوریم، به موفقیت ملی‌پوشان شناگرمان خوشبینم .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در ساختار جدید تیم شنای ایران کار آماده‌سازی ملی‌پوشان از ۱۰ ماه پیش آغاز شد. برنامه‌ای که روی به کیفی سازی متمرکز بود.

وی افزود: خوشبختانه اتفاقات خوبی نیز در این مدت برای شناگران کشورمان رقم خورده است. پیش از عید چند رکورد خوب را کسب کردیم. فدراسیون شنا در این مدت هرآنچه در توان داشت به کار گرفت. به هرحال منابع مالی و بودجه کفاف برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی شنا را نمی‌دهد. این در شرایطی است که مهم ترین نقطه ضعف شنای ما کمبود حضور در مسابقات بین المللی است. ملی پوشان کشورمان شاید در سال ۲-۳ مسابقه بین المللی را تجربه کنند اما استاندارد آماده سازی شناگران در سطح دنیا حضور در بیش از ۱۲-۱۳ مسابقه در سال است.

مربی تیم ملی شنا ادامه داد: با این وجود از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستیم. در رقابت‌های مالزی نتایج قابل قبولی را به دست آوردیم. در حال حاضر نیز آماده رقابت در مسابقات آزاد کرواسی هستیم. با سه شناگر در مسابقات زاگرب شرکت کرده‌ایم. رقابت‌های بسیار سختی در پیش داریم و تیم‌های بسیار خوبی شرکت کرده‌اند.

سمیع‌زاده یادآورشد: همزمان که این سه شناگر در کرواسی مسابقه می‌دهند، سینا غلامپور که با بورسیه فینا در تایلند تمرین می‌کند در رقابت‌های سنگاپور شرکت خواهد کرد. خیلی امیدوار هستیم که شناگران کشورمان در این رقابت‌ها رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: شنا ورزش صدم ثانیه‌هاست. امیدوارم که شناگران کشورمان در رویدادهای پیش رو رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند. مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو و علیرضا یاوری هرسه ملی پوش کشورمان تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند و خوش بین هستیم که در مسابقات  کرواسی عملکرد خوبی داشته باشند.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا در رقابت‌های جهانی کره جنوبی دو سهمیه داشته باشیم و با دو شناگر در این رقابت‌ها شرکت کنیم . تمام تلاش ما این است که بتوانیم سهیمه ورودی المپیک را به دست بیاوریم. کار سختی در پیش داریم اما به توانایی ملی‌پوشان شناگرمان امیدواریم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب