شب انگیز: زیر ساخت ها را محکم می کنیم

سرپرست هیات شنای استان اصفهان با توجه به اهمیت رشته های پایه گفت: برای بالا بردن سطح کیفی شنا به محکم کردن زیر ساخت ها پرداخته ایم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید شب انگیز سرپرست هیات شنای استان اصفهان در مورد برنامه های این استان گفت: برای زیرسازی شنای استان اصفهان در تمامی روزهای جمعه سال، مسابقات شنا را در تمامی رده های سنی هم در بخش دختران و هم در بخش پسران برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در آبان ماه گذشته نیز در رده های سنی مختلف در دو بخش پسران و دختران مسابقات انتخابی برگزار کردیم که طی آن تیم منتخب استان اصفهان نیز مشخص شد.البته باید به این نکته اشاره کنم که نفرات منتخب استان در رده های سنی مختلف زیر نظر مربیان خود تمرین می کنند. هیات شنای استان اصفهان یک استخر در اختیار دارد که آن را به تمامی فعالیت های شنای استان اختصاص داده است و تمامی شناگران از امکانات این استخر استفاده می کنند.

شب انگیز در ادامه افزود: استخر قهرمانی انقلاب هر روز در اختیار شناگران قرار دارد و دختران نیز در هفته سه روز می توانند از آن استفاده کنند. باید به این نکته اشاره کنم که جمال چاوشی فر شناگر ملی پوش کشور نیز در این استخر قهرمانی تمرین می کند و روزانه یک لاین به ایشان اختصاص داده شده است.

سرپرست هیات شنای استان اصفهان در مورد طرح استعدادیابی در این استان گفت: برای محکم کردن زیر ساخت های شنا به استعداد یابی از سنین پایین پرداختیم که طی آن از نخبگان و کارشناسان این رشته برای بررسی تکنیک های شناگران استفاده کرده ایم. از بین ۳۰۰ شناگر نونهال دختر و پسر ۷۰ شناگر گزینش شدند و برای پیکر سنجی مورد بررسی قرار گرفتند. بعد از اعلام نتایج پیکر سنجی آنها را تحت پوشش قرار می دهیم و برای آینده شنای کشور آنها را پرورش خواهیم داد.

وی با اشاره به نداشتن اسپانسر برای شرکت در لیگ شنا یاد آور شد: متاسفانه با وجود تمام رایزنی هایی که از طریق هیات انجام دادیم نتوانستیم برای شرکت در رقابت های لیگ شنا اسپانسر بگیریم. مشکلات اقتصادی باشگاه ها تا حدی است که تمامی آنها از تیم داری کناره گیری کرده اند حتی تیم هایی که مدال آور بودند نیز توسط اسپانسرها رها شده اند و باید در این مورد چاره ای اندیشیده شود. در بخش واترپلو نیز یک حامی مالی پیدا کردیم که طبق نظر آنها از جوانان برای شرکت در لیگ استفاده کردیم. البته هدف ما همیشه جوانگرایی بوده است و آن را ادامه خواهیم داد.

سرپرست هیات شنای اصفهان عملکرد شیرجه استان را رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه کمیته فنی شیرجه با حضور یک تیم فعال جانی دوباره گرفته است تمامی امکانات سخت افزاری مورد نیاز شیرجه مهیا شده است و تنها یک تخته فنر سه متر باقی مانده است که آن هم برای علاقه مندان به شیرجه در استان اصفهان آماده خواهد شد.

وی در مورد دیگر فعالیت های استان اصفهان یادآور شد: شنای موزون در استان اصفهان در رده سنی زیر ۱۵ سال فعال است و علاقه مندان به این رشته سه روز در هفته می توانند در استخر قهرمانی انقلاب فارس به تمرین بپردازند همچنین سانسی در اختیار پیشکسوتان شنای استان قرار داده ایم تا آنها نیز بتوانند از امکانات موجود بهرمند شوند.

شب انگیز شنا را یکی از ورزش های مهم در کشور دانست و تصریح کرد: شنا یک رشته پایه است و نباید به فدراسیون شنا به چشم یک رشته نگاه کرد. مسئولان ورزش باید بدانند که فدراسیون شنا سه رشته را هدایت می کند و باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشند. شنا نیز مانند رشته های دیگر و حتی بیشتر از سایر ورزش ها طرفدار دارد.از حضور محسن رضوانی در راس فدراسیون شنا بسیار خوشحالم. امیدوارم بتوانیم با تلاش یکدیگر و حمایت های مسئولان ورزش کشور در این رشته های مهم آبی که جز ورزش های مادر نیز به شمار می روند به موفقیت دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب