شروین اردلان: بدون استخر روند پیشرفت شنا کند می شود

رئیس هیات شنای استان گلستان در مورد کند بودن روند پیشرفت رشته های پایه در این استان گفت: بدون داشتن استخر و بودجه کافی پیشرفت شنا کند خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شروین اردلان رئیس هیات شنای استان گلستان در مورد وضعیت شنای این استان گفت: سه سال قبل کارگاه استعدادیابی هیات در استان گلستان افتتاح شد و طبق توافقنامه بین هیات و فدراسیون قرار شد حق الزحمه مربیان توسط فدراسیون پرداخت شود. این پایگاه راه اندازی شد و نزدیک به ۵۰۰ شناگر نونهال مستعد در این طرح شرکت کردند و توسط کارشناسان ارزیابی شدند . از بین آنها ۱۵۰ شناگر دختر و پسر به صورت رایگان تحت آموزش قرار گرفتند.
وی در ادامه افزود: به دلیل تغیرات پیاپی مدیریتی در راس فدراسیون هزینه مربیان پرداخت نشد و هیات شنا به ناچار پرداخت این هزینه ها را متقبل شد. همانطور که می دانید بودجه های هیات ها محدود است و پرداخت هزینه ها کمی برای هیات مشکل ساز بوده است. متاسفانه هیات شنای استان به دلیل نداشتن استخر نمی تواند درآمد زایی کند و تنها با همان بودجه اندک تمامی برنامه ها را پیش می برد. در هفته تنها ۱۲ سانس در اختیار هیات قرار داده شده است که تیم های ما در آن تمرین می کنند.
شروین اردلان در مورد مشکلات هیات شنای استان گلستان گفت: یکی از مشکلاتی که تمامی استان ها با آن درگیر هستند، نداشتن استخر است. دیدگاه های مسئولان به رشته های شنا، شیرجه و واترپلو مثبت نیست. هنگامی که سالن در اختیار کاراته می گذارند و خانه کشتی ساخته می شود چرا نباید یک استخر که تنها وسیله ای است که می توان برای رشته های آبی به آن متکی بود را در اختیار هیات ها بگذارند. استخر برای اداره کل ورزش استان ها تنها حکم درآمدزایی دارد و کسی به این ورزش پایه و پر مدال توجهی نمی کند.

رئیس هیات شنای استان گلستان داشتن اسپانسر را برای رشته های شنا، شیرجه و واترپلو بسیار مهم دانست و اضافه کرد: خوشبختانه در بخش واترپلو توانستیم اسپانسر بگیریم تا در رقابت های دسته یک واترپلو شرکت کنیم.البته تمرینات این تیم از دو هفته پیش آغاز شده است. در بخش های شنا و شیرجه نیز امیدواریم بتوانیم با گرفتن حامی مالی کمی به توسعه آنها کمک کنیم.
وی در مورد شنای آب های آزاد و پتانسیل استان گلستان در این رشته تصریح کرد: در استان گلستان فضای بسیار مناسبی برای رشد و توسعه آب های آزاد وجود دارد. دسترسی به دریای خزر می تواند این استان را پایگاه قهرمانی آب های آزاد قرار دهد. البته این هم مستلزم همکاری های اداره کل ورزش استان است تا ما را در رسیدن به اهدافمان یاری دهد.
رئیس هیات شنای استان گلستان در ادامه یادآور شد: به دلیل تغیرات مدیریتی فدراسیون، هیات شنای این استان بسیار مظلوم واقع شده است. اما خوشحالم که بالاخره فدراسیون با شخصی به ثبات رسید که خودش دردآشنا است و وضعیت این رشته ها را به خوبی می داند. امیدوارم با درایت محسن رضوانی و تعامل با اداره کل های استان ها مشکلات هیات ها حل شود و همه بدانند که این رشته نیز مانند دیگر رشته ها پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.