شمسی: مسئولان تدبیری برای اختصاص استخر به هیات اراک بیاندیشند

رئیس هیات شنای استان مرکزی در مورد برنامه های این استان کفت: مهمترین برنامه و هدف این استان ارتقای سطح شنا، شیرجه و واترپلو در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجید شمسی رئیس هیات شنای استان مرکزی در مورد برنامه های این استان گفت: نزدیک به سه سال است که ریاست هیات شنای استان مرکزی را بر عهده گرفتم. رویکرد ما از ابتدا توسعه رشته های شنا و واترپلو در استان بود. استان مرکزی در رشته شیرجه از گذشته جایگاه خوبی در کشور داشته است و هدف ما حفظ جایگاه و توسعه بیشتر شیرجه استان بود.

وی ادامه داد: در رشته های شنا و واترپلو در سال ۹۰ تلاش های زیادی انجام دادیم و در مسابقات قهرمانی کشور نیز در رده های سنی عموم موفق به کسب مدال های طلا، نقره و برنز شدیم و انگیزه های خوبی برای شناگران در این استان به وجود آمد. همچنین یکی از شناگران استان به تیم ملی شنا دعوت شد. البته در رشته واترپلو نیز توانستیم دو بازیکن در اختیار تیم ملی واترپلو قرار دهیم. اما به علت تعمیرات و در اختیار نداشتن استخر دیگر نتوانستیم به ادامه برنامه های هیات بپردازیم.

شمسی در مورد مشکلات به وجود آمده در استان مرکزی گفت: متاسفانه از سال ۹۰ استخر هیات به دلیل تعمیرات از هیات گرفته شد و عملاً فعالیت های هیات بدون وجود استخر کمرنگ شد. همانطور که می دانید وجود استخر مهمترین بخشی است که برای انجام فعالیت های آبی لازم است. با تمام رایزنی هایی که انجام دادیم نتوانستیم از ادراه کل استان استخر بگیریم و البته استخری که مورد نظر ما بود در اختیار هیات نجات غریق استان قرار گرفت.

رئیس هیات شنای استان مرکزی یادآور شد: استان مرکزی فعالیت های خوبی را آغاز کرده بود و متاسفانه به دلیل نبود سخت افزار نتوانستیم به آن ادامه دهیم و هیات شنای استان در یک فضای کاملاً بسته قرار گرفت. البته اعزام ها را انجام دادیم و کلاس های داوری و مربیگری را در استان برگزار کردیم.

شمسی در ادامه افزود: باید به این نکته اشاره کنم که با تمام مشکلات به وجود آمده تیم شنای استان را به هر نحو ممکن حفظ کردیم و در حال حاضر تیم شنای منتخب استان در استخرتربیت بدنی شب ها تمرین می کند. البته چند ماهی است که مدرسه واترپلو را راه اندازی کردیم تا علاقه مندان به این رشته نیز بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند. استان اراک پتانسیل آن را دارد که در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو در کشور صاحب نام شود و حرفی برا ی گفتن داشته باشد. اما تمامی این ها مستلزم داشتن امکانات اولیه یعنی استخر است. استخر باید در شرایطی در اختیار استان قرار بگیرد که دائمی باشد زیرا رشته دیربازدهی مانند شنا سال ها نیازمند تمرین است. اگر یک سال استخر در اختیار هیات باشد و سال دیگر از هیات گرفته شود نمی تواند به توسعه و پیشرفت شنا کمک کند.

وی در مورد تخصیص استخر به تمامی هیات های استانی سراسر ایران تصریح کرد: مسئولان فدراسیون شنا طی نامه ای که به وزارت ورزش فرستاده بودند، خواستار تخصیص استخر توسط اداره کل ورزش استان ها به هیات ها شده بودند. اما تا کنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است. امیدوارم مسئولان ورزش کشور تدبیری در این باره اندیشیده و ما را برای پیشبرد اهدفمان که در نهایت کسب افتخار برای ایران عزیز منتهی می شود، یاری کنند.

image_printپرینت مطلب