شهادت امام حسن عسکری(ع) تسلیت باد

شهادت یازدهمین پیشوای آسمانی حضرت امام حسن عسگری(ع)، بر تمامی مسلمان جهان تسلیت باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روز هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری، روز دردآلودی برای شهر سامرا بود؛ زیرا خبر شهادت امام عسکری در عنفوان جوانی همه جا را فرا گرفت. یازدهمین پیشوای آسمانی «حضرت امام حسن عسکری (ع)» شمع وجودش پس از ۲۸ سال پرتوافشانی و تبلیغ دین بزرگوارشان به خاموشی می‌گرایید و این روز، روز آغاز امامت خورشید عالم‌تاب مهدوی است.

ابومحمد، حسن بن علی العسکری معروف به حسن عسکری، معصوم سیزدهم و امام یازدهم شیعیان، که نزد شیعیان به امام حسن عسکری معروف است. این امام بزرگوار در سال ۲۵۴ هجری قمری پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام هادی علیه السلام به امامت رسیدند و در سالهای امامتش در شهر سامرا زیرکنترل شدید خلفای عباسی با شیعیان ارتباط داشت تا اینکه در سال ۲۶۰ هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید.

یکی از فعالیت‌های امام حسن عسکری (ع)، آماده سازی مردم برای پذیرش غیبت امام زمان (عج) بود؛ از این رو ایشان، کمتر با مردم تماس می‌گرفت و جز نوّاب و یاران خاص خود، کسی را به حضور نمی‌پذیرفت و فقط به واسطه آنان مشکلات دینی مردم را حل می‌کرد.

امام عسکری(ع) با عمل به چنین شیوه‌ای قصد داشت زمینه غیبت فرزندش امام مهدی (عج) را آماده کند و مردم را به دوری امام عادت دهد به گونه‌ای که غیبت امام زمان(عج) برای آنان غیرمعمول و ناآشنا نباشد.

سالروز شهادت غریبانه یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت ، حضرت امام حسن عسکری (ع) بر تمام مسلمانان جهان تسلیت باد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب