شکول: بیشتر روی شیرجه هماهنگ دو نفره کار می کنیم

محمد رضا شکول مربی تیم ملی شیرجه ایران گفت: فعلا بیشتر روی شیرجه هماهنگ دو نفره کار می کنیم و اگر حمایت های مسئولان ازتیم های ملی شیرجه ادامه پیدا کند در آینده نزدیک شاهد رشد فزاینده این رشته خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمدرضا شکول درباره برگزاری اردوهای تیم ملی ایران قبل از بازی های آسیایی اینچئون اظهار کرد: بچه ها تا روز جمعه به صورت متمرکز در اردوها حاضر بودند و از شنبه هم غیرمتمرکز اردوها را ادامه می دهند تا هفته آینده که شرایط به حالت قبل بازگردد. کارها هم بسیار منسجم انجام می شود و در تمرینات به سوی تخصصی شدن کارها پیش می رویم وبرای هرکس بنا به مهارت و فیزیک بدنی که دارد تخصصی را انتخاب می کنیم تا هرچه زودتربرای بازی های آسیایی آماده شوند.
شکول ادامه داد: در اردوی آینده که خارج از کشور تشکیل می شود اولین قدم را برمی داریم و بررسی های لازم را می کنیم تا ببینیم بازیکنان در چه سطح آمادگی هستند. ما پیش بینی کاملی از نتایج در این اردو نداریم چون تلاش ما برای تثبیت شرایط بازیکنان در رشته های تخصصی خودشان است.
مربی تیم ملی شیرجه درباره برگزاری اردوی تدارکاتی در اتریش گفت: آنچه که مسلم است اینکه بازیکنان بعد از چند سال به یک اردوی برون مرزی می روند و به هیمن دلیل روحیه خوبی را به دست می آورند. به هرحال با برگزاری این اردو بازیکنان تنوع در مکان و شرایط را تجربه می کنند و این به تنهایی می تواند نتیجه خوبی باشد. این اردو گام نخست ما برای کسب موفقیت است و برنامه هایی را در نظر داریم و امیدوارم با این برنامه ها در گام های بعدی به سطوح بیشتری از آمادگی برسیم.
او درباره امکانات موجود برای شیرجه در ایران تصریح کرد: در بازی های آسیایی گذشته در رشته های مختلف شنا موفقیت های مناسبی داشتیم و در شیرجه هم وضعیت خیلی خوب بود ودر حال حاضر هم بسیار مطلوب است. بازیکنان فقط در صدد دراختیار داشتن امکانات بیشترهستند. برنامه های خوبی در پایگاه های شیرجه در کل کشور برگزار می شود و روی سنین پایه هم سرمایه گذاری های خوبی از طرف فدراسیون صورت می گیرد. همچنین اردوهای تیم ملی هم از طرف مسئولان به خوبی پشتیبانی می شود و با تمام این شرایط ما مسلما آینده خوبی پیش رو داریم.
شکول درباره آینده شیرجه در ایران گفت: نفرات حاضر در اردوهای تیم ملی از لحاظ میانگین سنی در وضعیت خوبی هستند و آن ها می توانند در سال های آینده هم در مسابقات رسمی زیادی شرکت کنند و از همین الان هم مشخص است که آینده بسیار خوبی در پیش دارند و ما می توانیم امیدوار باشیم. در آخرین بازی های گروه سنی آسیا شیرجه ایران توانست ۱۰ مدال را کسب کنند که پنج مدال آن طلا بود وکسب این مدال ها برای ایران موففقیت کمی نیست.
مربی تیم ملی شیرجه درباره شانس مدال ایران دربازی های آسیایی اظهار کرد: ما بیشتر روی شیرجه هماهنگ دو نفره کار می کنیم و اگر با کمک فدراسیون بتوانیم تخته موردنیاز این رشته را به استخر ۹ دی بیاوریم شرایط تمرینی برای این رشته بهتر می شود وما می توانیم با تثبیت شرایط بازیکنان در بازی های آسیای در این رشته موفق باشیم. هرچند بازیکنان در انفرادی هم تمرینات خود را انجام می دهند.
او ادامه داد: اگر این تخته به صورت تکمیل و کامل در استخر نصب شود اردوهای تابستانی تیم ملی منسجم تر، دقیق تر و تخصصی تر ادامه می یابد و اگر این گونه شود اردوهای تیم با موفقیت به پایان می رسد.
محمدرضا شکول در پایان با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از ورزشکاران شیرجه گفت: در دوره گذشته بازی های آسیایی تیم ملی شیرجه با چهار نفر به این رقابت ها اعزام شد و امیدوارم سهمیه ما را در این دوره افزایش بدهند یا اینکه همان تعداد را اعزام کنند و یک نفر را هم اضافه کنند. انتظار ما از مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که تیم های ما را حمایت کنند و نگران نباشند؛ چرا که ما پاسخ حمایت و اعتماد آن ها را با کسب مدال و رده های بالا می دهیم. همین حمایت ها در آینده زمینه ساز رشد و توسعه فزاینده این رشته می شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب