صربستان قهرمان جام جهانی واترپلو شد

تیم ملی صربستان در ادامه روند موفقیت های خود در سال ۲۰۱۴ جام جهانی واترپلو را هم بالای سر برد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پانزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی واترپلو مردان فینا با قدرت‌نمایی صرب ها به پایان رسید. این مسابقات که از تاریخ ۲۸ مرداد تا روز گذشته (دو شهریور) در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شد با معرفی صربستان به عنوان تیم برتر به کار خود پایان داد.
صرب‌ها بار دیگر در فینال این مسابقات به مجارستان رسیدند و موفق شدند در ضربات پنالتی با حساب ۱۱ بر ۹ رقیب همیشگی خود را از پیش رو بردارند. با این حساب صرب‌ها برای سومین بار متوالی در سال ۲۰۱۴ با غلبه بر مجارستان در فینال یک رویداد مهم بین‌المللی واترپلو به عنوان قهرمانی دست یافتند.
صربستان و مجارستان پیش از این در رقابت‌های لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی اروپا هم با یکدیگر دیدار کرده بودند که در هردو این مسابقات صرب‌ها موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.
فینال جام جهانی آلماتی بسیار نزدیک و نفس‌گیر پیگیری شد. مجارستان در اکثر زمان بازی پیشتاز مسابقه بود اما صرب‌ها در دقایق پایانی کار را به تساوی کشاندند و به لطف واکنش های خیره‌کننده “استیفن زیوودینویچ” در ضربات پنالتی این مسابقه جذاب را به نفع خود به پایان رساندند.
این سومین عنوان قهرمانی صربستان در جام جهانی بود. این تیم پیش از این یک دوره تحت عنوان صربستان و مونتنگرو در سال۲۰۰۶ و بار دیگر در سال ۲۰۱۰ تحت عنوان صربستان به قهرمانی جام جهانی مردان فینا دست یافته بودند.
در دیدار رده بندی این مسابقات هم کرواسی پرقدرت با حساب ۶-۸ بر امریکا غلبه کرد تا با نشان برنز به خانه بازگردد.
در این مسابقات “دنیل وارگا” مجارستانی با رأی مربیان به عنوان بهترین بازیکن تورنومنت انتخاب شد.

*رده‌بندی نهایی تیم‌ها در پانزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی واترپلو مردان فینا (آلماتی- قزاقستان)
۱. صربستان
۲. مجارستان
۳. کرواسی
۴. امریکا
۵. استرالیا
۶. قزاقستان
۷. مونتنگرو
۸. افریقا جنوبی

*نتایج مسابقات فینال و رده بندی:
صربستان ۱۱ – مجارستان ۹ (ضربات پنالتی)
کرواسی ۸ – امریکا ۶

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب