قورباغه را قورت می‌دهد

زدن ۵ تا رکورد در کمتر از یک سال؛ آریا حتی به خودش هم رحم نمی‌کند و پشت‌سر هم رکوردهای خودش را هم می‌شکند. به او می‌توان لقب قورباغه را داد چون تمام رکوردهایی را که شکسته در این ماده از رشته شنا بوده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روزنامه خبر ورزشی نوشت: آریا نسیمی‌شاد شناگر نوجوان خراسانی که پیشرفت فوق‌‌العاده‌ای در رده‌ سنی پایه داشته است، درباره این رکوردها حرف می‌زند و می‌گوید: «۵ تا رکورد زده‌ام، ۴ تا در تهران و یکی در شیراز. صد متر قورباغه، ۲۰۰ متر، ۵۰ متر، ۴ در ۱۰۰متر مختلط و یک رکورد هم در شیراز که به صورت گروهی بود. در زدن این رکورد دوستانم محمد صحافی، امیرمحمد سرابی و بنیامین نوفل هم حضور داشتند.»
آریا ادامه می‌دهد: «بیشتر رکوردهایی را که زده‌ام، قبلاً در اختیار محمدجواد عباسی بود. من آرزوهای زیادی دارم و می‌خواهم روزی قهرمان جهان و المپیک شوم. از ۸ سالگی شنا را شروع کرده‌ام و حالا که به اینجا رسیده‌ام، می‌خواهم تا آخر راه را بروم. چندین و چند بار رکوردهای خودم را هم شکسته‌ام اما باز هم راضی نیستم. باید آنقدر خوب باشم که رکوردهای آسیایی و جهانی را بشکنم.»

سقف آرزوهای آریا بلند است اما این آرزوها زمانی محقق می‌شود که او و سایر دوستانش از نظر امکانات تأمین باشند. آریا در این مورد هم حرف می‌زند و می‌گوید: «مدال طلا به همین راحتی به‌ دست نمی‌‌آید. آدم باید پشتوانه داشته باشد. باید بداند زحماتی که می‌کشد از بین نمی‌رود. من از بچگی تمرینات زیادی انجام داده‌ام. خانواده‌ام انگیزه‌های زیادی به من داده‌اند اما حتی ابتدایی‌ترین امکانات در مشهد وجود ندارد. من امسال دو بار به تیم‌ملی دعوت شده‌ام و ملی‌پوش به حساب می‌آیم اما یک استخر ۵۰ متری در مشهد نیست که بتوانم تمرین کنم. من برنامه‌های بلندمدتی دارم اما تا زمانی که حمایت نباشد، هیچ‌کدام از آنها به بار نخواهد نشست.»

او که عامل موفقیت‌های خودش را پیشکسوتان شنای خراسان می‌داند، درباره اردوهای متمرکز فدراسیون شنا هم حرف می‌زند و می‌گوید: «واقعاً عالی است. فدراسیون شنا چند وقتی است که برنامه‌های خوبی را برای شناگران تدارک می‌بیند. تمرکز اردوهای متمرکز روی شناگران پایه است. خود این اتفاق حس رقابت را زیاد می‌کند و تمام کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند با انگیزه به آب می‌زنند. من هدف دارم و آن را هم بارها به مسئولان شنای کشور گفته‌ام. می‌خواهم در مسابقات آسیایی مقام بیاورم. من برنامه‌ریزی کرده‌ام و حتی به المپیک هم فکر می‌کنم اما به این شرط که از همین حالا چند شناگر را برای المپیک ۲۰۲۰ تربیت کنند تا آن زمان نتیجه کار را ببینند.»

اما حرف‌های پایانی آریا. آنجا که او می‌گوید: «در کنار ورزش درسم را هم می‌خوانم. دوست دارم در تمام زمینه‌ها پیشرفت کنم. شنا در کشور ما پشتوانه زیادی ندارد و من حق دارم که در کنار ورزش درسم را هم تا بالاترین سطح ادامه بدهم. باید از پدر و مادرم هم که همه جوره من راتحمل کرده‌اند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.»

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب