لوتوس مولر: برنامه ۱۰ ساله دارم

تمرینات سخت وعده «لوتوس مولر» سرمربی آلمانی تیم ملی واترپلوی کشورمان بود که در بدو ورودش به بازیکنان داد.
به گزراش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روزنامه ایران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با سرمربی تیم ملی واترپلو ایران نوشت: به طورحتم این سخت‌گیری با هدفی جز کسب موفقیت نیست هرچند که مولر درباره کسب مدال هیچ قول و تضمینی نمی‌دهد و قضاوت درباره تیمی که کمتر از ۲ هفته است که هدایتش را برعهده گرفته را بسیار زود می‌داند اما طبق گفته خودش برنامه‌ای ۱۰ ساله برای تیم ایران درنظر دارد. تیم ملی بزرگسالان که بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و تیم ملی جوانان که باید در رقابت‌های جهانی حضور یابد فرصت کمی پیش رو دارند و به خوبی می‌دانند که برای کسب مدال باید تلاش بیشتری کنند. در همین رابطه خبرنگار ایران در محل فدراسیون شنا گپ کوتاهی با مولر داشت و نظرات وی را در مورد تیم ایران جویا شد.

سرمربی آلمانی تیم ملی کشورمان که معتقد است یک ماه دیگر می‌تواند درباره مدال‌آوری صحبت کند، درباره آمادگی شاگردانش گفت: با تست‌هایی که از بازیکنان گرفتیم متوجه شدم جوانان یک مقدار از بزرگسالان بهتر هستند. در شروع کار ۳ تست از بازیکنان گرفتیم که شامل ۵۰ متر سرعتی، ۴۰۰ متر استقامتی و چابکی بود.
وی درخصوص تمرینات دشوارش بیان کرد: درست است که اول گفتم هرکس که بتواند از عهده تمرینات من بربیاید، در تیم می‌ماند ولی من می‌دانم به چه صورت تمرین دهم که با سطح بچه‌ها هماهنگ باشد. البته بازیکن‌ها خیلی خسته شدند، برطبق شرایط بدنی تمرینات را تغییر می‌دهیم هدف ما این نیست که بچه‌ها مریض شوند یا آسیب ببینند.
مولر با اشاره به این که زمان کوتاهی است که هدایت تیم ایران را برعهده گرفته است، گفت: ایده‌های مختلفی دارم تا بازیکنان را بهتر بشناسم، من دوست دارم به زودی یک تیم خوب داشته باشم، فلسفه من این است که یک تیم جوان داشته باشم و بتوانم کار انجام دهم. سطح جوانان خیلی تغییر می‌کند و یک بازیکن می‌تواند خیلی عوض شود. سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان در پاسخ به این که چه برنامه‌ای برای افزایش سرعت بازیکنان دارد، گفت: سرعت بازیکنان یکی از فاکتورهای مهم برای من است که حتماً باید سطح بالایی داشته باشند، فدراسیون جهانی شنا در تلاش است سرعت مسابقات را بالا ببرد چون خیلی مهم است که در مسابقات مهمی مانند المپیک، تماشاچیان از رقابتی که نگاه می‌کنند لذت ببرند. بازیکنان ایران خیلی سریع نیستند اما ما تازه شروع کرده‌ایم و روی بدنسازی و شنای استقامت کار می‌کنیم. مولر با بیان این که فعلاً نمی‌تواند قول مدال بدهد، گفت: این هدف ما است اما باید مسیر را ببینیم، فدراسیون تأکید دارد که تیم بزرگسالان به همراه تیم جوانان به یک نتیجه خوب برسد، برای این موفقیت برنامه‌ای ۱۰ ساله درنظر دارم. آن‌هایی که ورزشی هستند می‌دانند که برای موفقیت‌های بزرگ برنامه‌های بلندمدت لازم است، بطور مثال تیم فوتبال بارسلونا با برنامه‌ای ۲۹-۲۸ ساله به اینجایی که هم‌اکنون می‌بینید رسیده است. یک ماه دیگر از من سؤال کنید که قول مدال در اینچئون می‌دهم یا نه.
وی با بیان این که شانس گرفتن مدال برای بزرگسالان در بازی‌های آسیایی وجود دارد، تصریح کرد: گرفتن مدال بستگی به شرایط دارد ما نمی‌دانیم سطح تیم‌های دیگر به عنوان مثال چین، ژاپن و قزاقستان چیست تا اکنون فقط نتایج آن‌ها را اینترنتی دنبال کرده‌ایم، نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم بازی‌ها به چه شکل است اگر ضربدری باشد شرایط فرق می‌کند. درهر حال اگر تیم توسعه پیدا کند پیشرفت می‌کنیم طراحی من هم طوری است که پیشرفت کنیم اما برای این کار زمان لازم است. مولر با بیان این که از کسانی که در ورزش تحقیق می‌کنند باید پرسید، گفت: هیچ کدام نمی‌توانند بگویند که در ۴ ماه چه کاری می‌توانند انجام دهند من سعی می‌کنم تیم را به سطح بالایی برسانم. من شعبده‌باز نیستم و نمی‌توانم جادوگری کنم و صددرصد قول مدال بدهم.
وی ادامه داد: من می‌دانستم کار سخت و زمان کوتاهی داریم اما بقیه تیم‌ها هم همین زمان را دارند، در این مدت می‌توانیم سخت تمرین کنیم.
مولر در خصوص اردوهای تدارکاتی نیز گفت: اواخر خرداد ماه بزرگسالان و جوانان اردویی در آلمان خواهند داشت که چند بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند بعد از آن جا به ترکیه می‌رویم که چند بازی تدارکاتی هم آن جا انجام می‌دهیم. جوانان بعد از آن در ترکیه رقابت‌های جهانی خود را آغاز می‌کنند و بزرگسالان هم برای بازی‌های آسیایی که اواخر شهریورماه است آماده می‌شوند.
سرمربی تیم ملی واترپلو درمورد این که چرا مانند دیگر مربیان خارجی با دستیار غیر ایرانی کار نمی‌کند، گفت: ۳ نفر در کادر فنی هستند که ترکیب خوبی است و از آن‌ها راضی ام. از این نفرات ۲ نفر در رده جوانان کمک می‌کنند و یک نفر بزرگسالان.
وی درخصوص امکانات نیز بیان کرد: البته ما در آلمان استخرهای بهتری داریم اما استخرهای این جا هم برای تمرین خوب است فقط برای بدنسازی باید همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.