متفاوت فکر کنیم و از تغییر نترسیم

کنفرانس جهانی واترپلو فینا بهترین های این رشته ورزشی را به مدت دو روز به “کانکن” (مکزیک) کشاند تا برای انقلاب پیش رو در واترپلو به بحث و تبادل نظر بپردازند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کنفرانس جهانی واترپلو در روزهای هشتم و نهم اسفند ماه با حضور خبرگان رشته های ورزشی مختلف، اهالی رسانه، حامیان مالی و ورزشکاران و مدیران مطرح واترپلو در سطح جهانی به منظور جذب هرچه بیشتر مخاطب برای قدیمی ترین رشته تیمی المپیک برگزار شد.
در روز ابتدایی این کنفرانس رییس فدراسیون جهانی شنا (فینا) “خولیو مگلیون” به میزان تاثیر گزاری اقدامات این چنینی بر آینده این رشته ورزشی اشاره کرد و افزود: واترپلو نماد روحیه تیمی، راهکار، هدف و قدرت است. در این کنفرانس به دنبال یافتن این ارزش ها هستیم. با تبادل ایده ها و به اشتراک گذاری تجارب می توان راهکار موفقی یافت، به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد تا در پایان به واترپلویی قوی تر و شناخته شده تر دست یابیم.
شعار روز نخست “متفاوت فکر کنید” بود. صبح روز پنجشنبه هشتم اسفند با ارائه دیدگاه سایر لیگ های معتبرجهانی مانند NBA (بسکتبال)، NHL (هاکی روی یخ)، ICC (کریکت) و NFL (فوتبال امریکایی) همراه شد. رشته های به تازگی مطرح شده ای همچون راگبی و والیبال ساحلی نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.
مدیران مطرح این رشته های ورزشی نظرات متعددی مطرح کردند. “جیمز کین” از مدیران اسبق لیگ حرفه ای هاکی روی یخ در صحبت هایی چهار عنصر کلیدی را مطرح کرد: ۱. قهرمان پروری ۲. برگزاری مسابقات بزرگ ۳. ارتباط تنگاتنگ با سازمان های مردمی ۴. اهمیت زیاد تلویزیون.
در ادامه، مدیران سایر رشته های ورزشی نیز نکاتی را برای بیشتر دیده شدن واترپلو عنوان کردند. شناخت ورزش و مخاطبین، بزرگ- متفاوت و جهانی فکر کردن، اهمیت قائل شدن به میراث این رشته ورزشی گوشه ای از این آموخته هاست.
روز دوم کنفرانس با شعار “از تغییر نترسیم” آغاز شد. “کورنل مارکولسکو” مدیر اجرایی فینا در صحبت هایی خطاب به خانواده واترپلو عنوان کرد: ما باید با زمان پیش برویم. زمان در حال تغییر است و واترپلو نیز باید خود را هماهنگ کند. ما باید این رشته را به یک رویداد اجتماعی سرگرم کننده و خاطره ساز تبدیل کنیم.
روز پایانی کنفرانس بیشتر در رابطه با ارتباط رسانه با این رشته ورزشی و نشان دادن هرچه بهتر واترپلو به مخاطبین از طریق تلویزیون، روزنامه و رسانه های دیجیتال گذشت. تمامی افراد صاحب نظر در این بخش اظهار کردند که قوانین واترپلو باید ساده تر شود تا یک ارتباط احساسی با مخاطبین برقرار کند.
نکات جالبی در رابطه ارتباط مخاطبین با این رشته ورزشی مطرح شد. به عنوان مثال “پیتر دایموند” نایب رییس ارشد بخش المپیک شبکه NBC گفت: تلویزیون از دو بخش صدا و تصویر تشکیل می شود. بخش تصویر در واترپلو فوق العاده است و اما بخش صدا چندان هوشمندانه نیست. صداهای زیادی به گوش می رسد که این موضوع موجب آزار طرفداران این رشته ورزشی می شود.
“کلائودی رویبال” رییس بخش ورزشی گوگل/یوتیوب از حضار خواست تا طرفداران این رشته ورزشی را به عنوان “طرفداران واقعی” در نظر بگیرند تا بازخورد بهتری را نیز حس کنند.
در ادامه راهکارهای موجود برای تغییرات قوانین به منظور سرعت دهی هرچه بیشتر به این رشته ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و متخصصین نظرات خود را بیان کردند.
پیام پایانی این کنفرانس توسط رییس فدراسیون جهانی شنا (فینا) “خولیو مگلیون” اینگونه عنوان شد: “شما در خانواده بزرگ فینا کلید موفقیت واترپلو هستید. شما به عنوان گوش، چشم و قلب این رشته ورزشی نقش بسزایی در توسعه این رشته در سطح جهانی دارید. امیدوارم این دو روز بهانه ای برای تفکر هرچه بیشتر به فردای واترپلو به شما داده باشد.”
کنفرانس جهانی واترپلو فینا با حضور بیش از ۸۰ نماینده از ۶۵ کشور جهان برگزار شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب