مونتنگرو به سوپرفینال رسید

مونتنگرو با غلبه بر آلمان به عنوان آخرین نماینده اروپا جواز حضور در سوپرفینال لیگ جهانی را دریافت کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از صعود مجارستان و صربستان، تنها یک جایگاه برای تیم های اروپایی باقی مانده بود تا ترکیب سه نماینده این قاره در رقابت های سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۴ کامل شود.
روز گذشته (سه شنبه) مونتنگرو در یک دیدار حساس به مصاف آلمان رفت. مونتنگرو در این مسابقه ابتدا اسیر بازی حساب شده و جسورانه آلمان شد. نیمه نخست با نتیجه چهار بر سه به سود تیم آلمان پایان یافت اما این واترپلوئیست های مونتنگرو بودند که با بهره گیری از چاشنی تجربه رقیب سرسخت خود را با نتیجه ۱۰ بر ۸ از پیش رو برداشتند و بالاتر از ایتالیا گام به جمع هشت تیم برتر لیگ جهانی امسال گذاشتند.
در دیگر بازی ها، صربستان مدافع عنوان قهرمانی همچنان شکست ناپذیر ظاهر شد و با حساب ۱۲ بر ۷ روسیه را از پیش رو برداشت تا با ۱۲ امتیاز با اقتدار در سوپرفینال حاضر شود.
در گروه B کرواسی قهرمان المپیک به نمایش ناامید کننده ی خود پایان داد. این تیم پس از سه شکست متوالی نخستین پیروزی خود را در ضربت پنالتی با نتیجه ۱۰ بر ۹ مقابل مجارستان کسب کرد.
با پایان یافتن رقابت های انتخابی قاره اروپا سه تیم مجارستان، صربستان و مونتنگرو به مرحله سوپرفینال رقابت مسابقات این فصل لیگ جهانی واترپلو که از تاریخ ۲۶ الی ۳۱ خرداد ۹۳ در شهر دوبی برگزار می شود راه یافتند.
مراحل ابتدایی مسابقات بین قاره ای (قاره های امریکا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه)در سال ۲۰۱۴ در شانگهای چین بین روزهای ۲۶می تا یک ژوئن (پنجم الی یازدهم خرداد) برگزار می شود. تیم های حاضر در این مسابقات در قالب دو گروه به مصاف هم می روند تا تکلیف چهار تیم صعود کننده از این قاره ها نیز مشخص شود.
گروه A: کانادا، قزاقستان، ژاپن و استرالیا
گروه B: چین، افریقای جنوبی، برزیل و امریکا

*جدول رده بندی نهایی تیم های اروپایی در رقابت های واترپلو لیگ جهانی۲۰۱۴ فینا:
گروه A: صربستان ۱۲امتیاز چهار برد)، روسیه ۳امتیاز (یک برد، سه باخت، (رومانی ۳امتیاز ( یک برد، سه باخت)
گروه B:مجارستان ۹امتیاز (سه برد و یک باخت)، یونان ۵امتیاز (۲ برد، دو باخت)، کرواسی ۴امتیاز (یک برد و سه باخت)
گروه C: مونتنگرو ۱۵امتیاز (پنج برد، یک باخت)، ایتالیا ۱۵امتیاز (پنج برد، یک باخت)، اسلواکی ۳امتیاز(یکبرد، پنج باخت)، آلمان ۳امتیاز (یک برد، پنج باخت)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب