پیروزی “الن” انگلیسی در ماراتن ۱۰ کیلومتر

گام نخست رقابت های شنا ماراتن ۱۰ کیلومتر جهان با پیروزی “پولینا اوکیموتو” برزیلی و “توماس الن” انگلیسی در دو بخش زنان و مردان همراه شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در روز نخست ماه فوریه (۱۲ بهمن) نزدیک به ۶۰ شناگر در گام نخست رقابت های شنا ماراتن ۱۰ کیلومتر جهان حاضر شدند. ۲۷ ورزشکار زن و ۳۲ شناگر مرد از ۱۲ کشور در این رقابت شرکت کردند.

“توماس الن” دارنده مقام دهم رقابت های ماراتن ۱۰کیلومتر فصل گذشته در رقابتی سنگین و نفس گیر با زمان یک ساعت و ۵۱دقیقه و ۲۹ثانیه و چهار صدم ثانیه عنوان نخست را در این مرحله کسب کرد. “آندراس واشبرگر” آلمانی با یک ثاینه اختلاف زمان یک ساعت و ۵۱ دقیقه و ۳۰ثانیه و ۶۹ صدم ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر دوم دیوار پایانی را لمس کرد. کریستین ریچرت نیز در جایگاه سوم ایستاد.

در بخش زنان نیز پس از ” اوکیموتو” برزیلی که با زمان دو ساعت و پنج دقیقه و سه ثانیه ۸۸صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت “آنا مارسلا” و “آنجلا مائورر” به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

فصل جدید رقابت جایزه بزرگ ۵۷ کیلومتری آب های آزاد نیز روز ۱۳ بهمن ماه با پیشتازی ورزشکارانی از چک و ایتالیا آغاز شد. در مرحله نخست این رقابت ها “سیلویا ریبارووا” اهل جمهوری چک در بخش زنان و “سیمونه ارکولی” ایتالیایی در بخش مردان عناوین نخست را از آن خود کردند. این ورزشکاران نزدیک به هشت ساعت در آب به رقابت پرداختند.

در رقابت های جایزه بزرگ مردان، قهرمان دوره پیش مرحله نخست نمایش چشم نوازی داشت. “سیمونه ارکولی” سال پیش در رقابت های این مرحله عنوان نخست را ا آن خود کرد. این شناگر ایتالیایی که در جمع سه شناگر مجموع جایزه بزرگ سال پیش نیز قرار داشت در رقابت های روز یکشنبه (۱۳بهمن) با زمان هشت ساعت و ۱۹دقیقه و سه ثانیه و ۳۳صدم ثانیه زودتر از هم تیمی خود “ادواردو استوچینو” دیواره انتهایی را لمس کرد. پس از این دو ورزشکار نیز نماینده آلمان “الکساندر استاچینکی” در جایگاه سوم ایستاد.

“سیلویا ریبارووا”ی چک در بخش زنان جایزه بزرگ بهترین عملکرد را داشت. این شناگر با زمان هشت ساعت و ۳۳ دقیقه و ۲۷ثانیه و ۹۴صدم ثانیه زودتر از “لامبرتی” ایتالیایی و “گجو” برزیلی مسیر مسابقه را طی کرد و به نشان طلا دست یافت.

*تقویم رقابت های کاپ جهانی شنا ماراتن ۱۰ کیلومتر۲۰۱۴ فینا:
۱- اول فوریه- ویدنا (آرژانتین)
۲- مسابقه پیش رو: ۵ آپریل- مانزانیلو (مکزیک)
۳- ۲۸ ژوئن- ستوبال (پرتقال)
۴- ۲۴ جولای- لاک.سنت جین (کانادا)
۵- ۳۱ جولای- لاک ماگوک (کانادا)
۶- ۹ آگوست- لاک مگنتیک (کانادا)
۷- ۴ اکتبر- هنگ کنگ (هنگ کنگ)

*تقویم رقابت های جایزه بزرگ شنا آب های آزاد ۲۰۱۴ فینا:
۱- ۲ فوریه- سانتا ف کورونتا (آرژانتین-۵۷ کیلومتر)
۲- مسابقه پیش رو: ۹ فوریه- هرنانداریس پارانا (آرژانتین- ۸۸ کیلومتر)
۳- ۲۹ مارچ- مانزانیلو (مکزیک- ۱۵ کیلومتر)
۴- ۲۶ جولای- لاک.سنت جین (کانادا- ۳۲ کیلومتر)
۵- ۲ آگوست- لاک ماگوک (کانادا- ۳۴ کیلومتر)
۶- تاریخ متعاقبا اعلام می شود- دریاچه اورید (مقدونیه- ۳۳ کیلومتر)
۷- ۶ سپتامبر- کاپری-ناپولی (ایتالیا- ۳۶ کیلومتر)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب