پیشنهاد مداحی فرد برای مسابقات رده های سنی شنا

رئیس هیات شنای استان فارس گفت: باید بتوانیم از سال های آینده رده های سنی ۱۱،۱۲ و ۱۳،۱۴ سال را جداگانه برگزار کنیم تا رقابت ها با نظم بیشتر و کیفیت بهتری برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمدکاظم مداحی فرد رقابت های شنای قهرمانی کشور رده سنی ۱۱،۱۲ و ۱۳،۱۴ سال به میزبانی استان فارس برگزار شد را برای نوجوانان شناگر مثبت ارزیابی کرد و گفت:خوشبختانه جامعه شنای کشور رو به افزایش است و از این مسابقات استقبال خوبی به عمل آمد. البته با توجه به فصل مدارس و همچنین سرمای هوا شرکت در این رقابت ها برای شناگران کمی سخت می شود همین امر باعث کاهش تعداد شناگران در رقابت های قهرمانی کشور شد.

رئیس هیات شنای استان فارس ادامه داد: مسابقه های خوبی در رقابتهای قهرمانی کشور انجام شد. شناگران تیم های البرز، خراسان، اصفهان و توابع تهران رقابت خیلی نزدیکی با یکدیگر داشتند. درخشش چند شناگر در این رقابت ها بسیار امیدوار کننده بود. این موضوع نشان دهنده این است که مربیان در استان های کشور با حداقل امکانات برای پیشرفت شنا تمامی تلاش خود را انجام می دهند و این موضوع نباید از چشم مسئولان فدراسیون دور بماند.

مداحی فرد برگزاری نشست با روسای هیات های استانی را برای پشیرفت شنا در کشور بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری نشست با مسئولان هیات ها برا ی پیشرفت شنا در سراسر ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. برگزاری رقابتهای متنوع و جشنواره ها برای این رده های سنی به بالا رفتن کیفیت و سطح شنای کشور کمک بزرگی خواهد کرد.

وی در مورد هرچه بهتر برگزار شدند این رقابت ها افزود: اگر بتوانیم از سال های آینده رده های سنی ۱۱،۱۲ و ۱۳،۱۴ سال را جداگانه برگزار کنیم رقابت ها با نظم بیشتر و کیفیت بهتری برگزار می شود. تعدد شناگران در رقابت ها باعث خستگی ورزشکاران می شود و این امر می تواند در عملکرد آنها تاثیر گزار باشد. در نظر گرفتن هدایا، اردوهای تشویقی و … می تواند انگیزه شناگران را بالا ببرد و افراد بیشتری را جذب این رشته کند.

رئیس هیات شنای استان فارس، شنا را روبه پیشرفت ارزیابی کرد و یادآور شد: خوشبختانه شنا در ایران در حال پیشرفت است. همانطور که می دانید شنا یک ورزش دیربازده است که از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است. رشته های پایه و پرمدالی مانند شنا که جایگاه ویژه ای در جهان دارند باید مورد حمایت بیشتری از سوی مسئولان ورزش کشور قرار بگیرد. برنامه ریزی دقیق و بلند مدت در این رشته می تواند آینده درخشانی برای شنای ایران در آسیا به وجود آورد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب