چیریچ: من در ایران هستم پس کشور من ایران است

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: من در ایران هستم پس کشور من نیز ایران است و مسائل مالی برایم چندان اهمیت ندارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری فارس، الکساندر چیریچ در حاشیه تمرین تیم ملی واترپلو که خود را برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک آماده می کند درمورد شرایط تیم و ملی پوشان اظهار داشت: در تمرین امروز چند بازیکن غایب بودند. برخی از آنها به دانشگاه می روند و به همین دلیل بعضی روزها در تمرینات نوبت صبح غایب هستند. در شرایط کنونی مشغول تمرین و آموزش قوانین جدید واترپلو به بازیکنان هستیم.

وی ادامه داد: در بازی‌های یک ماه اخیر سرعت مسابقات بسیار سریع‌تر شده و به همین دلیل نیاز است تغییرات زیادی را در جریان فنی تیم ایجاد کنیم. از طرفی هم شرایط شخصی بازیکنان را داریم که باید جوابگوی زندگی نرمالشان باشند چون شرایط ورزش ما پاسخ گوی نیازهای معمول آن‌ها نیست.

سرمربی تیم ملی واترپلو با بیان اینکه من در ایران هستم پس کشور من نیز ایران است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران شرایط واترپلو به گونه‌ای است که درآمدزایی ندارد و به همین دلیل ملی‌پوشان باید دنبال شغل باشند. ایران در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و شرایط مالی قبل را نداریم که همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کند. در شرایط کنونی نمی‌توانیم برنامه‌های مورد نظر خود را آنطور که می خواهیم جلو ببریم.

چیریچ درباره شرایط ارشیا الماسی، لژیونر واترپلوی ایران که در صربستان بازی می کند، عنوان کرد: در جریان فعالیت او هستم و می دانم که کارش را در آنجا خوب انجام می دهد. با موقعیت، بازی و تمرینات سخت خوب کنار آمده است و صحبت‌هایی که من از او می شنوم خبرهای خوبی است و از ارشیا راضی هستم. فکر می کنم بتوانیم در آینده به عنوان بازیکن بین‌المللی روی او حساب کنیم. البته برای حامد ملک‌خانبانان، دیگر لژیونر ایرانی نیز این شرایط وجود دارد.

وی گفت: درخواست چند بازی تدارکاتی داشتم، اما باید کلی نگاه کرد، شرایط اقتصادی سخت است. ما الان تنها اردو و بازی تدارکاتی سنگاپور را پیش رو داریم که بهتر است با تیم‌های بیشتری بازی کنیم. با این حال باید حداقل‌ها را رعایت کنیم چون حریفان دیگر در آسیا خیلی جلوتر ما هستند.

چیریچ در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی از کار کردن در ایران پشیمان شده یا خیر، تصریح کرد: بازی برای بازیکن و مربی مهم است تا هر دو‌ پیشرفت کنند. دوست دارم همه پیشرفت کنیم، اما این شرایط به صورت ایده آل وجود ندارد و تنها از این موضوع ناراحتم و مسائل مالی برایم چندان مهم نیست.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب