آخرین اخبار از مسابقات توسعه جهانی واترپلو

مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در تلاش هستند تا شرایط را برای حضور رئیس مجلس در مراسم افتتاحیه مسابقات توسعه جهانی واترپلو فراهم کنند.

مجتبی ذکی زاده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری فارس نوشت:

مسابقات جهانی توسعه واترپلو (فیناترافی) از سوم خرداد با حضور تیم‌های مراکش، مالت، اروگوئه، کویت، آذربایجان، تونس، اتریش، گواتمالا، ایران، اندونزی به میزبانی ایران و در استخر بین‌المللی ۹ دی برگزار خواهد شد.

* این مسابقات بهانه‌ای شد تا تفاهمنامه‌ای بین فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با سازمان محیط زیست امضا شود؛ قرار است مسئولان فدراسیون تفاهمنامه‌ای را با سازمان محیط زیست امضا کنند تا تیم ملی واترپلو همیشه حامی «فک خزر» باشد. پیش از این قرار بود تا «فک خزر» تنها نماد مسابقات توسعه جهانی واترپلو باشد.

* شعار «آب دنیای ما است» شعاری بود که فدراسیون جهانی انتخاب کرده بود، اما مسئولان فدراسیون ایران برای امضای تفاهمنامه با وزارت نیرو و شرکت سازمان آب این شعار کمی تغییر دادند که شعار جدید آنها «دنیا را حفظ کنیم، آب دنیای ما است» شد. قرار است این شعار طی مراسمی رونمایی و اعلام شود.

* مسئولان صداوسیمای ایران همکاری خوبی با مسئولان فدراسیون ایران داشته‌اند و قول داده‌اند تمام مسابقات ایران مگر در شرایط خاص از شبکه سوم سیما روی آنتن برود. همچنین قرار است در روزهای آینده مسئولان صداوسیما با حضور در استخر بین‌المللی ۹ دی جایگاه‌های استاندارد برای دوربین‌های تلویزیونی را مشخص کنند.

* برای پخش زنده مسابقات قرار بود تا فدراسیون جهانی مبلغی را از ایران بگیرد که با رایزنی‌های محسن رضوانی، رئیس فدراسیون و خسرو امینی، نایب رئیس کمیته واترپلوی فدراسیون جهانی قرار شد بجای پرداخت این مبلغ تابلوهای اسپانسر فدراسیون جهانی در جایگاهی مناسب نصب شود که این موضوع با موافقت مسئولان فدراسیون جهانی همراه بود.

* مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا شرایط را فراهم کنند که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مسابقات حضور پیدا کند و یکی از سخنران‌های این مراسم باشد.

* با توجه به اینکه افتتاحیه مسابقات ساعت ۱۸ روز سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر است مسئولان برنامه ویژه‌ای برای این مراسم درنظر گرفته‌اند. مراسم افتتاحیه قرار است در استخر بین‌المللی ۹ دی برگزار شود.

* تیم‌ها از ۲۹ اردیبهشت‌ماه وارد ایران خواهند شد و در هتل استقلال مستقر می‌شوند.

* جلسه‌ای با حضور مترجمان و راهنمای تیم‌ها برگزار شد؛ همچنین قرار است یک تیم تشریفات به کمک وزارت خارجه تشکیل شود تا وظیفه اسکورت و امنیت مهمان‌های خارجی را برعهده بگیرد.

* سازمان محیط زیست در حال رایزنی است تا در زمان برگزاری مسابقات غرفه‌ای مقابل استخر بگیرد و آخرین اخبار این سازمان را به مخاطبان منتقل کند.

* در حالی که برخی از منتقدان اعلام کرده بودند که مسابقات فیناتراقی زیر نظر فدراسیون جهانی نیست، امروز سایت رسمی فدراسیون جهانی در صفحه نخست خود خبری مبنی بر برگزاری این رویداد با لوگوی رسمی این رقابت‌ها درج کرد تا خط بطلانی بر شایعات اخیر پیرامون این رقابت‌ها کشیده باشد.

* سایت رسمی مسابقات هم ۴۸ ساعت پیش از شروع مسابقات به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب