آرامی: استعدادهای شیرجه شکوفا شدند

یکی از چالش های همیشگی شیرجه، کمبود امکانات سخت افزاری است ولی با تمام کمبودها و مشکلات، شیرجه به آینده امیدوار است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمود آرامی ریاست کمیته فنی شیرجه را برعهده دارد. از زمانی که او در کمیته فنی قبول مسئولیت کرد شاهد تحولات زیادی در این ورزش بوده ایم. در روزهای پایانی سال ۱۳۹۳ در مورد وضعیت شیرجه و برنامه های پیش رو با وی به صحبت نشستیم.

متن گفت و گو با محمود آرامی را می خوانید.

*وضعیت رشته شیرجه در ابتدای سال چگونه بوده است؟

البته من تنها سه ماه است که مسئولیت کمیته فنی شیرجه را برعهده دارم. قبل از من شیرجه روها به اتریش اعزام شده بودند و مقام هایی را نیز کسب کرده بودند.

مهم ترین مشکل شیرجه، کمبود امکانات سخت افزاری بود. در شهرستان ها امکانات سخت افزاری نیست ولی با همان وضعیت باز فعالیت می کنند و شیرجه روهای خوبی را وارد لیگ شیرجه کردند.

*چه برنامه هایی عملیاتی شده است؟

مسابقات لیگ را در شرایط کاملا متفاوت با شال های قبل برگزار کردیم. برای اولین بار ۱۰ تیم در لیگ شرکت کردند. هر تیمی با سه بازیکن در لیگ مسابقه داد. به نوعی می توان گفت که تمام شیرجه روهایی که در سطح لیگ بودند، در مسابقات شرکت کردند.

*چه برنامه هایی اجرایی نشد؟

تقریبا توانستیم تمام برنامه هایی که مدنظر بود را اجرا کنیم. فرصت خیلی کم و حجم مسابقات بالا بود، به همین دلیل تمرکز ما بیشتر روی برگزاری لیگ بود که به نحو احسن برگزار شد. جام شهدای کودک غزه را برگزار کردیم. اعزام نشدن شیرجه به بازی های آسیایی تاثیر منفی روی شیرجه داشت. به هر حال نیمه دوم سال شروعی دوباره برای شیرجه بود. شیرجه روها در مسابقات لیگ نشان دادند که هنوز آرمان ها و اهدافشان پابرجاست.

*شیرجه در سال ۹۳ چه موفقیت هایی را کسب کرده است؟

موفقیت های شیرجه بیشتر داخلی بود. مسابقات برون مرزی زیادی نداشتیم. فقط شیرجه روها به اتریش اعزام شده بودند. سطح حرکات بازیکنان خیلی رشد داشت. توانستند چند دوره مسابقه را در سه ماه آخر سال تجربه کنند. توانایی ها، قدرت بدنی و اجرای تکنیک را محک بزنند. استعدادهایی در رشته شیرجه کشف شد. در حال حاضر دو شیرجه رو زیر ۱۱ سال داریم که با وجود کم سن و سال بودن همپای بزرگسالان کار می کنند. این ها آینده شیرجه ایران هستند. برای اولین بار یک هفته پشت سر هم مسابقه برگزار کردیم.

*ارزیابی کلی شما چیست؟

به نظرم در سال ۱۳۹۳، سطح شیرجه خیلی رشد داشت. باید اردوهای متمرکز بیشتری داشته باشیم، شیرجه ایران باید میدان های بین المللی را ببیند. به لحاظ روحی و روانی باید روی شیرجه کار شود تا بتوانیم در سال ۹۴ با نتایج خوب، سهمیه المپیک را کسب کنیم.

*شیرجه چه برنامه هایی را پیش رو دارد؟

با مساعدت ریاست محترم فدراسیون دو شیرجه رو به چین اعزام می شوند. ما شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر شیرجه خواهیم بود. یکی از اصلی ترین برنامه ها اردوی متمرکز چین است.

اردوهای متمرکز و نیمه متمرکز داخلی و برون مرزی در برنامه های ما وجود دارد. بعد از تعطیلات عید و بازگشت از کویت یک اردوی متمرکز در تهران برگزار می شود. بعد از آن شیرجه روها به چین اعزام می شوند. اردوی برون مرزی با حمایت اسپانسر شیرجه خواهیم داشت. مهم ترین هدف ما کسب سهمیه المپیک است.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.