آرامی: هدف شیرجه‌روها موفقیت در قهرمانی آسیا است

رییس کمیته‌ فنی شیرجه گفت: هدف از دعوت تعداد بالای شیرجه روها در اردوهای تیم ‌ملی آمادگی بیشتر جوان‌ترها و موفقیت در قهرمانی آسیا است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمود آرامی در گفت‌ و گو با ایسنا، با بیان این که طبق قول داده شده، بعد از تعطیلات عید فطر تمرینات داخل آب شیرجه‌روها را آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: ۲۱ شیرجه‌رو را از سراسر کشور به اردو دعوت کرده‌ایم، هدف اصلی از تعداد بالای نفرات دعوت شده، آماده‌سازی جوان‌ترها در کنار بزرگسالان است تا بتوانیم آرام آرام جوان‌سازی در تیم ‌ملی را انجام دهیم. همچنین هدف از تشکیل اردوها حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا ژاپن است که اواسط آبان ماه برگزار می‌شود.

آرامی در ادامه اضافه‌ کرد: در کنار مربیان تیم ‌ملی از مربیانی که تعداد بالایی از شاگردانشان در اردو حضور دارند، نیز استفاده کرده‌ایم.

او درباره سرمربی تیم ‌ملی شیرجه بیان‌ کرد: در حال‌ حاضر خیبری‌نژاد در کنار تیم ‌ملی قرار دارد، اما با توجه به روندی که در گذشته بوده است تصمیم بر این شد که میرابیان ، مسئول اردوی تشکیل شده تیم ‌ملی بزرگسالان باشد.

رییس کمیته‌ فنی شیرجه با بیان این که ۲۱ شیرجه‌رو در اردوی تیم ‌ملی حضور دارد، خاطر نشان کرد: چهار شیرجه‌رو از استان آذربایجان شرقی، هفت شیرجه‌رو از استان تهران، دو شیرجه‌رو از استان مرکزی، سه شیرجه‌رو از استان فارس، سه شیرجه‌رو از استان کرمانشاه، یک شیرجه‌رو از استان خراسان رضوی و یک نفر از گیلان را به اردو دعوت کرده‌ایم و روز دوشنبه یک انتخابی برگزار خواهد شد و در نهایت شش شیرجه‌رو در اردو باقی خواهند ماند.

آرامی هدف از تعداد بالای شیرجه‌روها را این گونه تشریح کرد: فدراسیون این فرصت را در اختیار کمیته‌ شیرجه  قرار داده است تا یک استعدادیابی مجدد داشته باشد و یک ارتقا در رده نوجوانان و جوانان صورت گیرد، تا بتوانیم جایگزینی برای بزرگسالان شناسایی کنیم و پرورش دهیم.

او درباره نحوه گزینش نفرات دعوت به اردو، گفت: در سطح کشور ۲۰۰ شیرجه‌رو را در اختیار داریم که در مسابقات قهرمانی کشور و جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، انتخاب ۲۱ نفر از بین ۲۰۰ نفر کار بسیار سختی نبود. بر اساس محاسبه امتیازات شیرجه‌روها در مسابقات و نفراتی که شرایط بهتری داشتند را با پراکندگی نسبی در کل کشور گزینش کردیم.

رییس کمیته‌ فنی شیرجه در پاسخ به این پرسش که در مدت کوتاه اردو می‌توان نفرات برتر را شناسایی کنند، خاطر نشان کرد: اختلاف شیرجه‌روهای بزرگسالِ فیکسِ تیم ‌ملی با نفرات پایین‌تر خود محسوس است. منظور از شناسایی نفرات جایگزین در مدت ۱۰ روزِ اردو، نزدیک کردن این نفرات به نفرات اصلی است.

آرامی در پاسخ به این پرسش که اگر استعدادی جدیدی کشف شود احتمال این که بیشتر از شش نفر در اردو باقی می‌ماند یا خیر، گفت: رضوانی از سایر کمیته‌ها،  مخصوصاً کمیته‌ شیرجه درخواست کرده پشتوانه‌سازی و جوان‌سازی تیم ‌ملی را در برنامه داشته باشیم تا زمانی که قهرمانان به جرگه مربیگری پیوستند برای آنها جایگزین داشته باشیم. اگر استعدادی کشف شود که بتواند پله‌های ترقی را سریع طی کند و جایگزینی برای بزرگسالان باشد حتما در اردوها باقی خواهند ماند حتی اگر به مسابقات اعزام نشود ، و از این فرصت استفاده خواهیم کرد. کار سختی است و باید مجوز را از ریاست و هیات رییسه فدراسیون بگیریم ، ولی تلاش خود را خواهیم کرد. هر چه تعداد نفرات بیشتری را در اردو حفظ کنیم ارتقا بیشتری خواهیم داشت.

او در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از شیرجه روها در شهرستان‌ها  به دور از امکانات، تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. اگر این استعدادها توانسته‌اند در آن شرایط رشد کنند، قطعاً با امکانات و اردوهای منسجم،  پیشرفت آن‌ها در مدت کوتاه بسیار محسوس خواهد بود.

رییس کمیته‌ فنی شیرجه درباره نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز ، اظهار کرد: رکوردهای ورودی برای اعزام در نظر گرفته‌ایم  که هر یک از شیرجه‌روها ورودی را کسب کنند، اعزام خواهند شد.

او درباره روند آماده‌سازی تیم ‌ملی شیرجه، بیان‌ کرد: اردوها از دوم مرداد ماه آغاز شده است، روز دوشنبه ۱۱ مرداد یک ریزش خواهیم داشت و مجدداً از روز شنبه اردوها آغاز و تا حدود نیمه‌های آبان ماه که زمان اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا است ادامه خواهد داشت. قهرمانی آسیا مسابقات بزرگی است که بهترین‌های آسیا مانند چین، ژاپن و کره با تیم‌های اصلی خود حضور خواهند داشت و ما برای کسب نتیجه‌ قابل قبول باید تمرینات مستمر داشته باشیم. تا پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا دو مسابقه در مالزی و سنگاپور برگزار می‌شود. در کمیته‌ مطرح می‌کنیم اگر شرایط فراهم باشد تیم اعزام می‌شود.

بر اساس این گزارش، نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی شیرجه به شرح زیر است:

  • گیلان: محمد گردشی
  • مرکزی: علیرضا میلادی، یزدان عاروان
  • فارس: مجمدزرین حقیقی، محمد کارگر و علیرضا شریفی
  • آذربایجان شرقی: مجتبی ولی پور، علی شکول، امیرحسین رحیمیان، آرش محمدیان
  • کرمانشاه: شهنام نظرپور، فراز احمدوند، مسعود وکیلی
  • تهران: حمید کریمی، حامد بزمی، سجاد آبخیز، محمد مهدی سروری، محمد شاکری، سجاد فیضی و محمد مهدی دوام
  • خراسان رضوی: مهدی صادقی

انتهای‌ پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.