آرامی: هر سه شیرجه روی ایران شانس کسب سهمیه المپیک دارند

رئیس کمیته فنی شیرجه ایران درباره اعزام تیم ملی به اردوی آمادگی هلند پیش از کسب سهمیه المپیک گفت: هر سه شیرجه روی ایران شانس کسب سهمیه المپیک دارند و امیدوارم در این دوره نقطه عطفی در تاریخ این ورزش رقم بخورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  محمود آرامی رئیس کمیته فنی شیرجه در باره برنامه های تدارکاتی تیم ملی اظهار کرد: ما در حقیقت بحث آمادگی برای کسب سهمیه المپیک را از قبل از نوروز ۱۳۹۴ برنامه ریزی کرده بودیم. در گام نخست تیم ملی را به اردوی تدارکاتی کویت اعزام کردیم. بلافاصله بعد از اینکه تیم ملی به کشور برگشت، اردوهای متمرکز داخلی ادامه یافت و مدتی بعد شیرجه روها را با کمک حامی مالی به اردوی تدارکاتی اتریش فرستادیم. این مسابقات یک آزمون بین المللی اروپا بود که برای آمادگی شناگران از نظر روحی و جسمی پیش بینی شده بود. بعد از آن هم تا قبل از مسابقات آسیایی اردوها در تهران ادامه پیدا کرد.

 

وی افزود: خوشبختانه در یکسال گذشته با حمایت مسئولان فدراسیون اردوهای تیم ملی به صورت مستمر برگزار شد و نتیجه این موضوع را با موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا دیدیم. ما در مسابقات قهرمانی آسیا ۹ مدال طلا گرفتیم و بعد از یک دوره استراحت اردوهای تیم ملی را بار دیگر در استخر آزادی ادامه دادیم. الان هم برای شرکت در مسابقات کاپ اروپا به کشور هلند می رویم. این مسابقات می تواند آزمون آمادگی خیلی خوبی برای تیم ملی باشد. هر سه شیرجه روی ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت. بعد از ۱۰ روز برای هم تیم ملی برای کسب سهمیه ورودی المپیک تیم شیرجه ایران به ریو اعزام می شود. این فرآیند ۱۱ ماهه توانسته نظر ما را تامین کند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون شیرجه تاکید کرد: با توجه به امکنات موجود در کشور و مسایل حاشیه ای واقعا شیرجه روزهای سختی را در تمرینات پشت سر گذاشت. شیرجه روهای ایران تلاش زیادی برای کسب نتیجه انجام می دهند. من از نوع تمرینات و رشد آن ها رضایت کامل دارم. سرمربی هم از نظر کیفی راضی است. واقعا شیرجه روهای ایران با توجه به بضاعت موجود در کشور خوب کار می کند. گاهی سردی نگاه برخی مسئولان ورزش در کنار سرمای هوای زمستان کار را برای ما سخت کرد اما چون هدف بزرگی داریم هرگز دلسرد نشدیم. با تمام این سردی هایی که وجود داشته شیرجه روها با دلگرمی زیادی کار می کنند. امیدوار هستیم که زحمات و تلاش آن ها بار بنشیند.

محمود آرامی در پایان گفت: هر سه نفری که اکنون در اردو هستند  شانس کسب سهمیه دارند. شهنام نظرپور در سکو و حمید کریمی و مجتبی ولی پور هم در تخته سه متر شانس کسب سهمیه دارند. البته ما سعی می کنیم که شیرجه روها را برای کسب بهترین نتیجه اعزام کنیم. ما دوست داریم تعدادش شیرجه روهای بیشتری را اعزام کنیم اما به هر ترتیب با صلاحدید مسئولان بهترین تصمیم در این باره رخ دهد. امیدوارم کسب سهمیه المپیک نقطه عطفی در تاریخ این ورزش باشد. این همه تلاش کردیم تا این ورزش در آستانه موفقیت بگیرد. دوستان و مجموعه کادر فنی با صدق کار می کنند و باید قدردان همه این عزیزان باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب