آرامی: کسب مدال شیرجه در اتریش بعید نیست

رییس کمیته فنی شیرجه با ابراز خرسندی از عملکرد شیرجه روهای ایران در تمرینات آماده سازی این تیم برای حضور در تورنمنت بین المللی اتریش، گفت: کسب مدال در اتریش دور از دسترس نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، تیم ملی شیرجه کشورمان این روزها سخت در حال تمرین است ملی پوشان ایران تمرینات خود را برای حضور در تورنمنت بین المللی اتریش که قرار است ۹ الی ۱۶ تیر در این کشور اروپایی برگزار شود به صورت فشرده در ۲ دو نوبت صبح و عصر زیر نظر کادر فنی تیم پیگیری می کنند.

تورنمنت اتریش که یک رویداد بزرگ اروپایی به شمار می رود و شیرجه رو ها همه ساله از سراسر قاره سبز خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کنند یقیناً می تواند سنگ محک خوبی برای شیرجه رو های ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ باشد.

محمود آرامی رییس کمیته فنی شیرجه درباره آخرین وضعیت ملی پوشان شیرجه ایران برای حضور در مسابقات اتریش گفت: خوشبختانه تمرینات ملی پوشان شیرجه طبق برنامه قبلی در مجموعه ورزشی آزادی و استخر قهرمانی این ورزشگاه پیگیری می شود و شیرجه روها کار خود را زیر نظر کادر فنی تیم انجام می دهند.

وی ادامه داد: تمرینات تیم ملی به صورت فشرده در ۲ نوبت صبح و عصر زیر نظر آقایان خیبری نژاد(مربی) و حسینی (بدنساز) انجام می شود و ورزشکاران خود را برای تورنمنت اتریش آماده می کنند.

وی با اشاره به حضور بدنساز در کنار ملی پوشان گفت: با اضافه شدن دکتر حسینی به تمرینات تیم ملی، ورزشکاران شیرجه از آمادگی جسمانی بهتری برخوردار شدند و قدرت فیزیکی آنها در تمرینات پیشرفت قابل توجهی داشته است.

رییس کمیته فنی شیرجه درباره حضور ایران در تورنمت بین المللی اتریش عنوان کرد: مسابقات بین المللی اتریش یکی از رقابت های معتبر در سطح اروپا به شمار می آید که همه ساله شیرجه روهای زیادی از سراسر قاره اروپا برای حضور در این بازی ها به آنجا سفر می کنند.

آرامی عنوان کرد: مسابقات اتریش با توجه به حضور برترین شیرجه روهای اروپا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند سنگ محک بسیار خوبی برای ارزیابی تیم ملی باشد و البته هدف فدراسیون نیز از حضور ورزشکاران ایران در تورنومنت اتریش این است که بتوانیم توانایی بازیکنان را در قیاس با سایر ورزشکاران مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم برنامه های لازم برای کسب سهمیه المپیک ریو را تدوین کنیم.

وی درباره اعزام ۳ ورزشکار شیرجه رو ایرانی به اتریش اظهار کرد: ۳ شیرجه رو ایران افرادی هستند که سال گذشته در قالب تیم باشگاهی هما اکسپرس توانستند عنوان قهرمانی در لیگ برتر شیرجه را تصاحب کنند و با توجه به همین موضوع باشگاه مربوطه با تایید فدراسیون حاضر شد تا تمامی هزینه های اعزام این ۳ ورزشکار را به اتریش تقبل کند بنابراین فدراسیون هیچ هزینه ای را در قبال اعزام تیم ملی به اتریش پرداخت نمی کند.

آرامی در پاسخ به این سوال که آیا می توان در این رقابت ها از ملی پوشان ایران انتظار قهرمانی یا کسب مدال داشت اظهار کرد: چرا که نه، اعتقاد دارم شیرجه رو های ایرانی حرف های زیادی برای گفتن در این بازی ها دارند و عنوان قهرمانی و مدال این مسابقات دور از دسترس نخواهد بود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.