آرام عیدی پور: به دانش “کمنی” نیاز داریم

مربی تیم ملی واترپلوی بزرگسالان گفت: ما برای پیشرفت واترپلو به علم نوین و دانستنی های کمنی نیاز داریم.
به گزارش روایط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آرام عیدی پور مربی تیم ملی واترپلوی بزرگسالان ایران درباره برگزاری کلینیک مربیگری با حضور دنیس کمنی اظهار کرد: دنیس کمنی یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان جهان محسوب می شود. او مجارستان را سه دوره پشت سر هم قهرمان المپیک کرده است. می توان گفت که واترپلوی مجارستان با کمنی اوج گرفت. اروپا مهد واترپلوی دنیاست که در این میان واترپلوی مجارستان با او تغییرات زیادی را تجربه کرد و در مدت زمان کوتاهی چند بار قهرمان شد. در یکی دو دهه اخیر مجارستان را که قبل از حضور کمنی فقط یک مدال در واترپلو در عرصه جهانی داشت، با نام او واترپلو مجارستان به دنیا معرفی شد.
مربی تیم ملی ایران عنوان کرد: امروزه واترپلو نسبت به قبل تغییر کرده است. در حال حاضر قوانین به صورت نوین و به روز است. قوانین که تغییر کند، روش های تمرین و بازی هم تغییر می کند. پیشرو این جریان مجارستان است. در نتیجه آمدن کمنی به ایران می تواند واترپلوی به روز شده دنیا را آموزش و انتقال دهد. سفر او به تهران ۱۰۰ درصد مثبت خواهد بود.
آرام عیدی پور خاطر نشان کرد: برگزاری این کلینیک مربیگری با حضور کمنی باعث می شود که واترپلوی ایران با علم و تکنیک های جدید به جلو گام بردارد. یعنی واترپلوی ایران هم به صورت آکادمیکی پیش می رود. دنیس کمنی واترپلوی دنیا را متحول کرد. در دنیا کسی نیست که او را نشناسد.
او تاکید کرد: حضور کمنی فرصت بزرگی است زیرا مربیان داخلی می توانند از علم نوین او بهره ببرند. ما برای پیشرفت واترپلو به علم نوین و دانستنی های کمنی نیاز داریم. مربیان باید روی صحبت های دنیس کمنی به خوبی تمرکز کنند. باید حداکثر استفاده را از این کلاس ها ببریم. اکثر مربیان ایران با علم تمرینی جدید کار نمی کنند. آشنایی مربیان داخلی با فنون جدید واترپلو برای پایه سازی این ورزش و حرکت به سمت توسعه بسیار موثر خواهد بود. امیدوارم این کلاس موجب شود در آینده تیم های خیلی خوب و جوانی را آماده کنیم و یک فرهنگ سازی خوبی برای ورزش واترپلو داشته باشیم.
او در پایان گفت: امیدوارم کادر فنی واترپلو و مربیان برای پیروزی واترپلو دست به دست هم دهند. همچنین با همکاری فدراسیون، کمیته ملی المپیک، ورزارت ورزش و جوانان و کادر فنی کاستی های واترپلو را برطرف کنند. امیدوارم این کلاس نتیجه خوبی داشته باشد که ۱۰۰ درصد هم خواهد داشت.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.