آغاز سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۶ از فردا

سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو 2016 از فردا (سه‌شنبه) به مدت شش روز به میزبانی چین و در شهر هویژو برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نسخه ۲۰۱۶ سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو از سه‌شنبه (اول تیر ۱۳۹۵) با حضور هشت تیم راه یافته به این مرحله آغاز می‌شود. این رقابت ها به مدت شش روز در شهر هویژو چین با حضور تیم های “صربستان، یونان، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، برزیل، ژاپن و چین (میزبان) ” برگزار می‌شود.

تیم‌های صربستان، یونان، ایتالیا با کسب نتایج درخشان نماینده قاره اروپا شدند. آمریکا، استرالیا، برزیل و ژاپن هم با کسب رده‌های اول تا چهارم جام بین قاره‌ای جواز حضور در سوپرفینال را کسب کردند. چین به عنوان تیم میزبان هم چهره هشت تیم این مرحله را کامل کرد.

صربستان با سه دوره قهرمانی متوالی، مدعی اصلی این رقابت‌ها است. دیگر نمایندگان قاره اروپا به همراه آمریکا و استرالیا هم برای کسب مدال به آب می‌زنند. از طرفی برزیل که با شگفتی‌سازی در دوره پیش به مقام سوم رسید در فاصله کمتر از دو ماه مانده به المپیک ریو امیدوار است با ارائه نمایشی قابل قبول پیشرفت واترپلوی خود را نشان دهد. آسیایی‌های این تورنومنت هم به دنبال کم کردن فاصله خود با جهان این رشته هستند. ژاپن علاوه بر تقویت تیمش برای المپیک ریو بدون شک به درخشش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم می‌اندیشد و پروسه آماده‌سازی بلندمدت خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.

 

گروهبندی تیم‌ها در سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۶ (چین):

گروه A : صربستان – برزیل – آمریکا – چین

گروه B: یونان – ژاپن – استرالیا – ایتالیا

 

برنامه مرحله مقدماتی:

 روز نخست (۹۵/۴/۱)

صربستان – برزیل

یونان – ژاپن

ایترالیا – ایتالیا

آمریکا – چین

 

روز دوم (۹۵/۴/۲)

استرالیا – ژاپن

یونان – ایتالیا

آمریکا – برزیل

صربستان – چین

 

روز سوم (۹۵/۴/۳)- پایان مرحله مقدماتی

صربستان – آمریکا

یونان – استرالیا

ژاپن – ایتالیا

برزیل – چین

 

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.