آلن دوکارمو  فاتح رقابت های مارتن ۱۰ کیلومتر شنا

پس از برگزاری هر هشت مرحله از رقابت های شنا ماراتن 10کیلومتر آب های آزاد فینا در سال 2014،  "آلن دوکارمو" و "آنا کیونا" هر دو از برزیل در بخش مردان و زنان اول شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هشتمین و آخرین مرحله از رقابت های شنا ماراتن ۱۰کیلومتر آب های آزاد فینا در سال ۲۰۱۴ در شهر هنگ کنگ به پایان رسید. ۲۸مهر “آلن دوکارمو” با پیشی گرفتن از قهرمان دوره پیش این رقابت ها گردن آویز طلای مجموع رقابت های امسال را از آن خود کرد.

“دوکارمو” برزیلی که سال گذشته به نشان برنز بسنده کرده بود با نمایشی درخور توجه در هر هشت مرحله این رقابت ها صدرنشینی خود را حفظ کرد و به مقام نخست دست یافت. پس از او “توماس لورز” و “کریستین رچت” آلمانی قرار گرفتند. “لورز” در دوره ی پیش اول شده بود.

قهرمان این دوره از رقابت ها در مرحله هشتم دوم شد تا مجموع امتیازاتش به عدد ۱۲۱ برسد. او با این امتیاز به راحتی به مقام نخست دست یافت و “لورز” به همراه هموطنش “رچت” با مجموع امتیاز ۸۸ مشترکا در جایگاه دوم ایستادند.

این نخستین نشان طلای “آلن دوکارمو” در مسابقات ماراتن آب های آزاد بود. او که همواره حضوری مستمر در این رقابت ها داشته است برای کسب این عنوان قهرمانی در مراحل شش و هفت به عنوان نفر اول از خط پایان گذشت.

در بخش زنان نیز “آنا کیونا” برزیلی اول شد. او در مجموع امتیاز ۱۴۸ را ثبت کرد و با آسودگی خاطر سومین نشان طلای مارتن ۱۰کیلومتر فینا را به خانه برد. پس از او “پولیانا اوکیموتو”  و “کریستین جنینگ” به ترتیب با ۹۲ و ۶۴ امتیاز دوم و سوم شدند.

در رقابت هنگ کنگ ۹۳ شناگر مرد و زن از ۲۱ کشور حضور داشتند. در بخش مردان این مرحله “کریستین رچت” با سبقت از “آلن دوکارمو” و ثبت زمان یک ساعت و ۵۶دقیقه و ۱۲ثانیه و ۴صدم ثانیه سه صدم ثانیه زودتر از خط پاین گذشت. پس از این دو شناگر “اندرس واشبرگر” با زمان یک ساعت و ۵۶دقیقه و ۱۲ثانیه ئ ۹صدم ثانیه سوم شد.

در بخش زنان مرحله هشتم این رقابت ها هم “آنا اولاسز” مجارستانی اول شد. او زمان ۲ساعت و ۵دقیقه و ۲۰ثانیه و ۷صدم ثانیه را ثبت کرد و دو صدم ثانیه زوتر از”پولیانا اوکیموتو” به خط پایان رسید. نایب قهرمان رده بندی کلی این رقابت ها در این مرحله هم با زمان  ۲ساعت و ۵دقیقه و ۲۰ثانیه و ۹صدم ثانیه دوم شد. پس از این دو شناگر “کری پاین” انگلیسی به نشان برنز دست یافت.

 

*رده بندی نهایی نفرات برتر شنای ماراتن ١۰ کیلومتر ۲۰۱۴:

بخش مردان:

۱. “آلند دوکارمو” از برزیل با مجموع ۱۲۱ امتیاز

۲. “توماس لورز” از آلمان با مجموع ۸۸ امتیاز

۲. “کریستین رچت” از آلمان با مجموع ۸۸ امتیاز

 

بخش زنان:

۱. “آنا مارسلا کیونا” از برزیل با مجموع ۱۴۸ امتیاز

۲. “پولیانا اوکیموتو” از برزیل با مجموع ۹۲ امتیاز

۳. “کریستین جنینگ” از امریکا با مجموع ۶۴ امتیاز

 

نفرات برتر مرحله هشتم مسابقات آب های آزاد- ۲۸ مهر(هنگ کنگ):

بخش مردان:

۱. “کریستین رچت”  از آلمان با زمان ۱.۵۶.۱۲.۰۴

۲. “آلن دوکارمو” از برزیل با زمان ۱.۵۶.۱۲.۰۷

۳. “اندرس واشبرگر” از آلمان با زمان ۱.۵۶.۱۲.۰۹

 

بخش زنان:

۱. “آنا اولاسز” از مجارستان با زمان ۲.۰۵.۲۰.۰۷

۲. “پولیانا اوکیموتو” از برزیل با زمان ۲.۰۵.۲۰.۰۹

۳. “کری پاین” از انگلستان با زمان ۲.۰۵.۲۲.۰۲

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.