آیا ورزشکاران المپیکی در اولویت دریافت واکسن هستند؟

دبیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: مطمئنا تا زمان اعزام ورزشکاران به المپیک در تیرماه، وضعیت واکسن داخلی یا خرید واکسن خارجی مشخص می‌شود.

زهرا جهانبخش/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو نوشت: دکتر فرهاد مرادی در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» فعالیت‌های ستاد مقابله با کرونا در ورزش را تشریح کرد و گفت: این ستاد با همکاری فدراسیون‌ها و مشارکت وزارت بهداشت تلاش کرده است دستورالعمل جامعی از اصول بهداشتی تهیه و پیاده کند تا هم فعالیت‌های ورزشی متوقف نشود و هم بیماری شیوع پیدا نکند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با وجود وضعیت فعلی مسابقات کشتی برگزارر شده است، عنوان کرد: برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز بوده است و افراد پیش از شرکت در این رقابت، دست کم یک نوبت تست PCR انجام داده‌اند و علاوه بر آن، خود اظهاری داشته‌اند و بیمار نبودن آنها مسجل شده است.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون پزشکی، ورزشی درباره برگزاری اردوهای ورزشی گفت: از آنجایی که تعداد افراد شرکت کننده در اردوها نسبت به مسابقات کمتر است کنترل و رعایت پروتکل‌ها راحت تر است. البته نظارت بر مسابقات علیرغم دشواری‌های زیاد آن با دقت انجام شده و گزارشات آن موجود است.

مرادی در بخش دیگری از مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره امکان اولویت قرار گرفتن ورزشکاران المپیکی برای ترزیق واکسن گفت: جامعه ورزش تابعی از نظام جمهوری اسلامی است بنابراین هر تصمیمی که برای دیگر سازمان‌ها گرفته شود برای ورزش کشور هم قابل قابل اجراست اما تا جایی که اطلاع دارم هنوز به صورت رسمی تصمیمی درباره اولویت تزریق واکسن برای جامعه ورزش وجود ندارد.

وی افزود: به احتمال زیاد واکسیناسیون برای ورزشکاران المپیکی اجباری خواهد شد که مطمئنا تا زمان اعزام ورزشکاران به المپیک در تیرماه، وضعیت واکسن داخلی یا خرید واکسن خارجی مشخص می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش درباره آلودگی هوا و توقف فعالیت‌های ورزشی گفت: آلودگی هوا موجب تشدید عوارض بیماری کرونا می‌شود.از این رو توصیه می‌شود ورزش در مناطقی که شاخص آلودگی در وضعیت ناسالم قرار دارد، به جای فضای روباز در محوطه بسته انجام شود و اگر شاخص در سطح خطرناک باشد، بهتر است فعالیت‌های ورزشی محدود شود.

مرادی با بیان این که برخی از درمان‌ها مانند استفاده از کورتون موجب مثبت شدن تست دوپینگ می‌شود، اظهار کرد: از آنجایی که از گروه داروهای کورتیکواستروئیدی در مداوای کرونا هم استفاده می‌شود، ستاد از همان اسفندماه در سایت فدراسیون یک برنامه آموزشی رایگان و آنلاین ارائه داد که روش‌های سرایت و درمان شرح داده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار تا هفته گذشته نزدیک به ۲۳هزار نفر در این دوره شرکت کرده‌اند و برای آن‌ها به صورت آنلاین آزمون برگزار شده است.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.