ابراز خشنودی دختران شناگر ایران از آغاز اردوهای تیم ملی

ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی شنای بانوان جزیره کیش، از آغاز دوباره تمرینات تیم ملی پس از وقفه ۱۲ ساله ابراز خشنودی کردند.

سارا عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با پایان اردوی تیم ملی شنای زنان که در طی یک هفته و به میزبانی جزیره کیش برگزار شد، ملی‌پوشان حاضر در این اردو با ابراز رضایت از آغاز اردوهای تیم ملی شنای زنان، در مورد شرایط اردوها و برگزاری رقابت‌های بین المللی کشورهای اسلامی سخن گفتند.

متن گفت و گوی آنان را در ادامه می خوانید:

ریحانه نوروزی: آغاز اردوها شوک بزرگی بود

ریحانه نوروزی ۱۵ ساله است و از هفت سالگی شنا را آغاز کرده است. او دارنده هفت مدال به رنگ های مختلف در رقابت‌های مسافت کوتاه قهرمانی کشور است. او با بیان اینکه برگزاری این رقابت ها شوک بزرگی بود اظهار کرد: بعد از ۱۲ سال این اردوها برگزار شد. به نظر مناز سرگیری این اردوها شوک بزرگی برای شناگران زن ایرانی خواهد بود. مطمئنا آن ها بعد از این آمادگی خود را بالا خواهند برد تا در مسابقات آتی خوش بدرخشند و خود را ثابت کنند.

این شناگر در ادامه گفت: از فدراسیون شنا می خواهم که بهای بیشتری به زنان دهد و امکانات بیشتری را برای ما فراهم کند. تا ما بتوانیم در شرایطی مناسب آمادگی لازم را کسب و عملکرد خوبی را در رقابت های پش رو از خود برجای بگذاریم.

عطیه قپانوری: امیدوارم به زنان بیشتر بها دهند

عطیه قپانوری که از برگزاری اردوها بسیار خوشحال است نیز بیان کرد: شانزده ساله هستم و از هشت سالگی شنا می کنم. از برگزاری اردوها بسیار خوشحالم. این اردوها در یک هفته برگزار شد و سطح تمرینات خوب بود. اینکه بهترین شناگران زن ایران در کنار هم جمع شدیم بسیار عالی است. ما با برگزاری این اردوهای متمرکز می توانیم رکوردهای خود را بهبود دهیم.

وی امید دارد این اردوها مستمر باشد تا شناگران بتوانند در رقابت های کشورهای اسلامی خوب ظاهر شوند. در این باره گفت: امیدوارم که به ما زنان بیشتر بها دهند و اردوهای تیم ملی مستمر برگزار شود تا بتوانیم در رقابت های بین المللی کشورهای اسلامی نتایج قابل قبول کسب کنیم. برگزاری رقابت های کشورهای اسلامی شانس خوبی برای ماست تا بتوانیم خود را با سایر زنان مسلمان محک بزنیم و سطح خود را بسنجیم.

آذین ایل بیگی: با برگزاری رقابت های کشورهای اسلامی می توانیم خود را محک بزنیم

آذین ایل بیگی رکورددار ۱۰۰ متر شنای آزاد است و ۱۰ سالی است که شنا را حرفه‌ای دنبال می کند. او در پایان اردوها گفت: اردوهای خوبی بود. همین که استارت آن خورده شد بسیار عالی است اما به نظر من جا دارد که سطح اردوها بهتر شود و این اردوها طولانی تر برگزار شود.

او در ادامه افزود: مدت ها بود که رقابت های مهمی برگزار نمی شد و لیگ و قهرمانی کشور نداشتیم اما اکنون بعد از سال‌ها اردوها آغاز شده است. همچنین رقابت های مسافت کوتاه را در بهمن ماه داشتیم. این ها اتفاقات خوبی در این رشته است. امیدوارم با برگزاری مجدد رقابت های بین المللی کشورهای اسلامی بتوانیم خود را با سایر شناگران دیگر کشورهای مسلمان محک بزنیم و بتوانیم بدرخشیم و باعث افتخار کشور باشیم.

پریا حسینی: امیدوارم دیگر وقفه ای در اردوها رخ ندهد

پریا حسینی رکورددار ۸۰۰ و ۲۰۰ متر کرال سینه در  پایان این اردو گفت: برگزاری این اردوها بعد از مدت ها بسیار خوب است. در این اردو امکانات خوبی برای ما فراهم بود. امیدوارم که این اردوها مستمر برگزار شود و دیگر در آن وقفه حاصل نشود.

او برگزاری رقابت های بین المللی را از بهترین اقدامات فدراسیون برای زنان برشمرد و افزود: اینکه فدراسیون در تلاش است تا رقابت های بین المللی را تحت عنوان رقابت های کشورهای اسلامی برگزار کند، اقدا بسیار بزرگی است. برگزاری این مسابقات سبب بالا رفتن انگیزه در میان ما شناگران خواهد شد. ما در این سال‌ها نتوانسته ایم خود را با دیگر کشورها مقایسه کنیم که خداروشکر به زودی این اتفاق نیز رخ می دهد.

روژین عظیمی: کاش این اردوها زودتر برگزار می شد

روژین عظیمی رکورددار ۱۰۰ و ۲۰۰ متر کرال پشت، شنا را از سه سالگی آغاز کرده است. او آغاز اردوها را سبب رشد شنا می داند و در این باره گفت: برگزاری و آغاز اردوهای تیم ملی برای رشد شنای ایران خیلی موثر است. ای کاش فرصتی فراهم شود تا در اردوهای بعدی ناگران بیشتری به اردو دعوت شوند.

او در ادامه افزود: ای کاش این اردوها زودتر برگزار می شد، خیلی از شناگران به دلیل بی انگیزگی این رشته را کنار گذاشته اند. اما امیدوارم دوباره شناگران خوب ایرانی را در این رقابت ها ببینیم. باید از فدراسیون شنا برای برگزاری این اردوها  تشکر کنم. آن‌ها در تلاش هستند که رقابت های بین المللی کشورهای اسلامی هم برگزار شود این ها باعث افزایش روحیه ورزشکاران خواهد شد.

 اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی شنا بانوان بمنظور حضور پرقدرت در مسابقات کشورهای اسلامی (تهران ۲۰۱۷) از ۲۷ خرداد الی دوم تیر ۱۳۹۶ در جزیره کیش برگزار شد. مریم ترکستانی، دنیا حسینی، رها طبیب، بهار امامی، مانا حسینی بای، زهرا حسین‌زاده، فاطمه ایل بیگی، روژین عظیمی، مائده طهماسبی، ریحانه نوروزی، عطیه قپا نوری، پریا حسینی در کنار مربی این تیم فروزنده زرآور تمرینات خود را در استخر المپیک کیش پیگیری کردند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب