ابراهیم فیروزی: اخلاق مداری رئیس فدراسیون موفقیت های شنا را رقم زده است

رئیس هیات شنا استان آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت های مطلوب فدراسیون گفت: اخلاق مداری رئیس فدراسیون موفقیت های شنا را رقم زده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ابراهیم فیروزی اظهار کرد: در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۹۲ عنوان سرپرست هیئت شنای آذربایجان شرقی را با کلی مشکلات و حاشیه تحویل گرفتیم. در جهت ساماندهی وضعیت موجود از همه علاقمندان فعال و غیرفعال و حاضر و غایب جهت همکاری دعوت کردیم و با برگزاری انتخابات هیئت از اول بهمن ماه سال ۹۳ سرعت کارها و فعالیت ها افزایش یافت. اعضاء هیئت از ۱۴ نفر نیمه فعال و غیرفعال به ۲۶ نفر عضو فعال افزایش پیدا کرد. وضعیت هیئت شهرستان های استان ساماندهی شدند. در حال حاضر ۱۹ هیئت در شهرستان های استان فعال هستند.
وی ادامه داد: کمیته های فنی تعیین و فعال شدند، برای همه اعضاء شرح وظایف نوشته شد، تقویم ورزشی تهیه و تدوین شد، محل دفتر هیئت به مکان مناسبی انتقال یافت و ساعات کار هیئت بطور معمول ۶ روز هفته از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۴:۰۰ تعیین و هر روز ۳ نفر بطور تمام وقت در محل هیئت پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند .
وظایف هیئت شهرستان تبریز از هیئت استان تفکیک و به شهرستان تبریز واگذار شد. مسابقات استانی به سه شکل انتخابی تیم های استان، جشنواره و لیگ استانی تدوین شد و بیش از ۲۵ دوره مسابقات انتخابی و جشنواره در سطح استان برگزار شد. برای اولین بار مسابقات لیگ شنای بانوان ، لیگ آقایان و مسابقات لیگ واترپلوی استان بصورت رفت و برگشت برگزار شد .
رئیس هیات شنا استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱۲ کارت مربیگری و داوری که در ۴ سال گذشته بدون تکلیف رها شده بودند با همکاری صمیمانه فدراسیون شنا اکثر آنها تحویل نفرات شده و بقیه نیز به زودی تحویل مربیان و داوران خواهد شد. همچنین بعد از ۹ سال میزبانی مسابقات شنای قهرمانی کشور مسافت کوتاه در شهرستان آذرشهر بودیم. در ۶ ماهه دوم بیش از ۲۰ مورد اعزام به مسابقات قهرمانی کشور داشتیم که در مجموع بیش از ۱۰۰ مدال و عنوان قهرمانی کشور توسط ورزشکاران آذربایجان شرقی بدست آوردند .
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته یادآور شد: ۴ نفر از ورزشکاران رشته شنای استان مهدی پورعلی، میرعلی اصل مکاری، سروش قندچی و مهدی انصاری و در رشته شیرجه نیز پنج نفر از ورزشکاران استان و آقای محمدرضا شکول به عنوان مربی در اردوهای مختلف تیم ملی حضور یافتند. امیدواریم سهم آذربایجان شرقی در مسابقات اینچوان کره حداقل ۳ نفر ورزشکار و یک نفر مربی در رشته های شنا و شیرجه باشد. مهدی اصغری ورزشکار این استان نیز از جمله دعوت شدگان به اردوی تیم ملی واترپلو است.

فیروزی همچنین به تعامل با مدیران استخرهای استان اشاره کرد و گفت: جلسه با مدیران استخر و مطابق آن ارزشیابی استخرهای استان باتوجه به فرم های ارزیابی فدراسیون در سال ۱۳۹۲ انجام گرفت و رتبه و جایگاه استخرهای استان تعیین شدند. چهار دوره کلاس مربیگری و داوری درجه ۳ و چندین دوره بازآموزی مربیان رشته های مختلف شنا برگزار شد و تیم های شهرداری تبریز در رشته شیرجه و واترپلو در مسابقات لیگ کشوری حضور پیدا کردند .
تیم شهرداری تبریز در مسابقات لیگ برتر شیرجه کشور با درخشش خیره کننده به عنوان قهرمان قهرمانان تمام ادوار لیگ برتر معرفی شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های مالی در هیات گفت: وضعیت مالی هیئت در دفتر روزنامه، دفتر کل ثبت و ترازنامه مالی تهیه می شود. تعداد بیمه شدگان هیئت استان با افزایش حدود ۸۰۰ نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل جزو سه هیئت برتر استان معرفی و مورد تشویق قرار گرفت. با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان ۲ باب استخر موجود در شهرستان تبریز با قیمت کارشناسی در اختیار هیئت استان قرار گرفت تا تمرین ورزشکاران، برگزاری دوره ها و برگزاری مسابقات تسهیل شود و برنامه های توسعه ای هیئت شتاب بیشتری گرفت .
ابراهیم فیروزی اهم برنامه های خود را در سال ۱۳۹۳ چنین معرفی کرد: هدف کلی هیئت قرار گرفتن در بین ۳ استان برتر کشور در تمام رده و رشته ها می باشد که این اهداف با : ۱- اخلاق مداری ۲- توسعه همگانی ورزش شنا ۳- علمی کردن ورزش قهرمانی، ورزش شنا و در راستای سیاست های کلان فدراسیون شنا و اداره کل ورزش و جوانان استان و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود و آماده همکاری با تمام نیروهای مفید و علاقمند ورزش شنا در استان محقق خواهد شد . برای رسیدن به این اهداف ایجاد استخر استاندارد ۵۰ متری، بهره برداری از استخر اختصاصی شیرجه و طراحی و میزبانی مسابقات بین المللی در استان تسریع خواهد شد. از سوی دیگر تعیین مربیان تمام رشته ها و رده سنی در شروع سال، برنامه ریزی سالانه برای نفرات برتر استان با جدی گرفتن موضوع آموزش و استعدادیابی از ریزبرنامه های هیئت در سال جاری خواهد بود .
رئیس هیات شنا استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حمایت فدراسیون از هیئت گفت: فدراسیون شنا از تمامی ظرفیت های موجود بهره می برد و آماده همکاری با تمام نیروهای مفید در ورزش است. فدراسیون شنا از هر انتقاد منطقی و سازنده استقبال می نماید. آقای رضوانی رئیس محترم فدراسیون، آقای سمیع زاده دبیر محترم فدراسیون از مدیران جوان و شایسته ورزش کشور هستند. این عزیزان با تمام وجود تلاش می کنند و آقای محسن رضوانی نمونه بارز مدیریت جهادی در ورزش کشور هستند که بدون حاشیه و به صورت شبانه روزی و خستگی ناپذیر برای شکوفایی ورزش شنای کشور تلاش می کنند. موفقیت های اخیر شنا نیز حاصل کار تیمی همه جامعه شنای کشور و در سایه اخلاق مداری و برنامه ریزی علمی فدراسیون بدست آمده است. ارتقاء سطح رکوردهای ورزشکاران کشور در توجه به رده های سنی پایه و پائین بدست آمده است و مطمئن هستم با روند مثبت و رو به رشد ورزش شنای کشور و مدیریت علمی و جهادی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان در دوره بعدی بازی های آسیایی (۲۰۱۹ هانوی ویتنام) در تمامی رشته ها جزو ۳ تیم برتر آسیا خواهد بود .
وی در پایان گفت: بر خود وظیفه می دانم موفقیت های چشمگیر اخیر ورزش شنای کشورمان را حضور جناب آقای رضوانی رئیس محترم فدراسیون و کل جامعه ورزش شنا و ورزش کشور تبریک و تهنیت بگویم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب