ابوترابی فرد: برای حمایت از شنا در مجلس قدم های بلندتری بر می داریم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت دولت و مجلس از حوزه ورزش به ویژه ورزش مدال آور شنا، گفت: توجه به حوزه ورزش باعث سلامت و رشد فرهنگی، روانی، روحی وجسمی اقشار مختلف جامعه می شود و راهبرد نظام جمهوری اسلامی تبدیل شدن ورزش همگانی به یک فرهنگ عمومی در کشور است.
محمدحسن ابوترابی فرد در نشست با اعضای هیأت رییسه فدراسیون شنا با بیان اینکه در این جلسه از نزدیک با مشکلات و مسائل این فدراسیون آشنا شدیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی برای حمایت و پشتیبانی لازم از ورزش کشور به خصوص ورزش مدال آور شنا قدم هایی بلندتر از گذشته برداریم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه شنا یکی از رشته های ورزشی مدال آور کشور است و ورزش قهرمانی هم امروز نقش مهمی در ارتقای جایگاه سیاسی و فرهنگی کشورها و ملت ها دارد باید به این حوزه نگاه ویژه ای داشت و جایگاه کشور را در مسابقات جهانی و کسب مدال ارتقا بخشید.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای حاضر در هیأت رئیسه فدراسیون شنا از چهره های عالم، کارآزموده، با تجربه و دارای سوابق مدیریتی قابل قبول هستند تصریح کرد: این افراد سرمایه بسیار بزرگی برای فدراسیون شنا به شمار می روند که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گیری شود.
وی با بیان اینکه مدیران و گردانندگان فدراسیون شنا اکثراً جوان هستند، افزود: خوشبختانه جمعی از پیشکسوتان ورزش شنا ورزشی نیز در فدراسیون حضور دارند که حضور مدیران جوان و پیشکسوتان امیدهای بسیار خوبی را برای آینده این رشته ورزشی نوید می دهد.
ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه نگاه دولت و مجلس به ورزش به عنوان یکی از عرصه های مهم نگاهی ویژه و خاص است، تصریح کرد: توجه به حوزه ورزش باعث سلامت و رشد فرهنگی، روانی، روحی وجسمی اقشار مختلف جامعه می شود و راهبرد نظام جمهوری اسلامی تبدیل شدن ورزش همگانی به یک فرهنگ عمومی در کشور است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از ورزش قهرمانی در کشورجدی است ادامه داد: اگر ورزش همگانی در حد مورد انتظار شکل نگیرد قطعا ورزش قهرمانی هم در حد مورد انتظار و قابل قبول تولد نخواهد یافت بنابراین باید با پرداختن به ارتقا جایگاه ورزش همگانی زیرساخت های لازم برای دستیابی به ورزش قهرمانی را فراهم کرد.

امروز ورزش خواه ناخواه یک مقوله سیاسی است
وی با بیان اینکه امروزه خواه ناخواه ورزش یک مقوله سیاسی است افزود: در نگاه کلان بیش از آنکه ورزش یک مقوله فرهنگی باشد مقوله ای سیاسی است که در تحولات سیاسی کشورها نقش ویژه ای دارد و از هر منظری به ورزش نگاه کنیم این عرصه دارای جایگاه ویژه ای است.
ابوترابی فرد با یادآوری اینکه موضوع اقتصاد ورزش یک واقعیت است تصریح کرد: اقتصاد ورزش و در این موضوع که باید برای ورزش قهرمانی سرمایه گذاری گسترده ای صورت گیرد شکی نیست اما این واقعیت با داشتن نگاه اقتصادی به مقوله ورزش هیچگونه منافاتی ندارد.
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: به طور کلی هر پدیده ای اگر بخواهد ماندگار باشد، بدون اینکه درنظر بگیریم به یک عامل مولد ثروت تبدیل شود حداقل باید ظرفیت ها و نیازهای اقتصادی خود را تأمین کند و داشتن نگاه اقتصادی به ورزش یک واقعیت است.
وی تصریح کرد: در اروپا ورزش به عنوان یک عنصر مولد ثروت بوده و چون مسئله کلیدی در غرب بحث تولید ثروت و اقتصاد است هر پدیده ای حتی آن موضوعاتی که ممکن است از نگاه ما مهم نباشد را از منظر اقتصادی نگاه می کنند و تولید ثروت و اقتصاد اصل بوده و ما هم باید این نگاه را دنبال کنیم.
ابوترابی فرد با بیان اینکه مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای هیأت رییسه فدراسیون شنا در این جلسه مطالبی منطقی، سنجیده، علمی و کارشناسی شده بوده است، ادامه داد: مشکل امروز کشور بحث کمبود منابع نیست بلکه مشکل ما کمبود فکر و اندیشه برای چگونه استفاده کردن از این منابع است که باید برای حل آن تدبیر شود.

منابع راه برون رفت از تنگناها نیست
وی با تأکید بر توجه به اصل ارتقاء بهره وری در حوزه های ورزشی، افزود: اختصاص منابع مالی از سوی مجلس به خوبی پیش بینی می شود اما اینکه چقدر این منابع با برنامه، هزینه و به دستیابی اهداف تعریف شده منجر شود معلوم نیست.
ابوترابی فرد گفت: باید به دنبال راه هایی جدید برای تامین منابع مورد نیاز رفت که این کار ساده ای نیست و به تفکر و اندیشه نیاز دارد، باید تلاش و برنامه ریزی شده و راهکارهای مورد نظر شناسایی شوند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تامین منابع راه برون رفت از تنگناهای موجود نیست، گفت: استفاده درست از منابعی که در اختیار ما است اصلی مهم بوده که امیدواریم در فدراسیون شنا به این موضوع توجه ویژه ای صورت گرفته و از منابع حداکثر استفاده و بهره وری لازم انجام گیرد.
وی با یادآوری اینکه بهره وری در کشور به شدت پایین است و متاسفانه در این رابطه فکر و برنامه ریزی نمی شود، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید ۳۰ درصد منابع لازم برای رشد اقتصادی ۸ درصدی، از قانون ارتقا بهره وری تامین شود ، که من فکر می کنم یک قدم هم برداشته نشده است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون شنا که با حضور ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد از ابوترابی فرد به عنوان یکی از پیشکسوتان ورزش شنا و همچنین تعدادی دیگر از پیشکسوتان و فعالان این عرصه تقدیر به عمل آمد./

پایان پیام

image_printپرینت مطلب