از تمرین ملی‌پوشان واترپلو در خشکی تا امیدواری برای ریشه‌کن شدن کرونا

وضعیت به وجود آمده در جهان برای خیلی از رشته های ورزشی گران تمام شده است.به خصوص رشته شنا،شیرجه و واترپلو.رشته هایی که کرونا حسابی یقه شان را گرفته است و آنها در این روزهای سخت فقط می‌توانند تمرینات بدنسازی خودشان را انجام بدهند و سایر تمرینات هرگز!

مرتضی رضایی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق درحالی افتاده است که هنوز تکلیف المپیک ،مسابقات آسیایی و مسابقات جهانی هم مشخص نیست و به صورت خیلی واضح در مورد این فدراسیون باید گفت:«بدشانس‌ها.»درسایر رشته ها مثل فوتبال،شمشیربازی،دوومیدانی و …تمرینات آغاز شده است و شنا،شیرجه و واترپلو چشم انتظار این هستند تا شاید واکسن کرونا کشف و عمومی شود تا آنها هم بتوانند دوباره کار را از سر بگیرند.با محسن رضوانی رییس این فدراسیون برای دقایقی گپ زدیم تا او از آخرین شرایطی که دارند حرف بزند.

*سوال ما این است که واقعا باید چه کار کرد؟ الان برنامه شما چیست و اگر کرونا از بین نرود قرار است در کدام مسیر حرکت کنید؟

این یک سوال بزرگ و سوالی است که جوابش این است. هرچقدر آدم بیشتر بداند شرایط برایش سخت تر است. هر چقدر بیشتر بداند داستان برایش مبهم تر می شود. ما داریم تمام تلاش مان را می کنیم تا شرایط را به سمت پیشرفت حرکت بدهیم. فکر می کنم ما جزو اولین نفراتی بودیم که اتاق های مجازی را تشکیل دادیم. الان در فدراسیون خودمان هم ۹ تا اتاق داریم که کمیته ها به صورت مجزا جلسات خودشان را آنجا برگزار می کنند. در فضایی مجازی و از طریق اسکایپ. ضمن اینکه کلاس های مربیگری،بحث بازآموزی و به زودی کلاس های مدیریت استخرداری را هم به صورت مجازی خواهیم داشت. داریم تمام تلاش خودمان را می کنیم که راهبری خوبی داشته باشیم.

*مشکلاتی که در رشته شما وجود دارد با سایر رشته ها اصلا قابل قیاس نیست.

این ویروس کرونا ضربه بدی را به رشته ما زد. مثلا ورزشکار در رشته دوومیدانی می تواند در فضای باز تمریناتش را انجام بدهد. بدنساز در منزل شخصی خودش تمرین می کند و … اما بیشتر تمرینات ما در آب است. شرایط، شرایط ویژه ای است. باید تعامل کرد و آهسته پیش رفت. باید این ایام را گذراند. من خودم روی این مسائل حساس هستم. اصلا دوست ندارم با ریسک بچه هایم را راهی استخر کنم. به دلیل اینکه اگر این ویروس وارد بدن یک ورزشکار حرفه ای شود، زندگی ورزشی اش را نابود می کند. الان بچه های واترپلوی ما خودشان در خشکی تمرین می کنند. چاره ای نیست و فعلا باید بدنسازی کنند.

*مشکل دیگری که ممکن است به زودی گریبان فدراسیون شما را بگیرد پایان قرارداد با “چیریچ” است.چند روز پیش علی نژاد معاون وزیر ورزش عنوان کرد که دیگر با مربیان خارجی قرارداد نخواهند بست. البته ایشان گفتند که اگر مربیانی که در ایران مانده اند تمایل به همکاری داشته باشند قراردادشان تمدید می شود اما مربی جدیدی به ایران نخواهد آمد.

آقای چیریچ تا بازی های آسیایی ۲۰۲۲ با ما قرارداد دارند و این قرارداد سال به سال تمدید می شود. ایشان یک فرد کاملا شناخته شده هستند. چه از لحاظ کاری و چه از لحاظ حرفه ای و معرفت. الان در ایران نیستند اما به ضرس قاطه می توانم بگویم که تمام تلاش ما حفظ ایشان خواهد بود. رقم قرارداد ایشان اصلا قابل قیاس با سایر رشته ها مثل فوتبال، والیبال و حتی بسکتبال نیست. صادقانه بگویم که ایشان اصلا آدم مادی ای نیستند و مثل یکی از خود ما دارند برای این فدراسیون زحمت می کشند. تلاش ما حفظ ایشان است.

*به نظر شما المپیک برگزار می شود. الان بحث انتخابی آن هم هست.باید چه کار کرد؟

یک علامت سوال بزرگ است. اگر قرار باشد المپیک برگزار شود باید حداقل شش ماه به رشته های مختلف زمان بدهند تا به آن مرز آمادگی خودشان برسند. در هر صورت برای ما منافع ملی ما اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه مسئولان ورزش از جمله آقای صالحی امیری و علی نژاد وسایر دوستان پیگیر هستند. نامه نگاری های مختلفی را کرده اند. هر اتفاقی که بیفتد ما تابع دستور هستیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.