اسامی ۱۲ شناگر منتخب برای مسابقات رده‌ سنی آسیا

سرمربی تیم ملی شنا اسامی 12 شناگر منتخب برای حضور در رقابت های رده سنی آسیا (تایلند2015) را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنای ایران پس از برگزاری دو دوره مسابقات انتخابی شنا اسامی ورزشکاران منتخب را برای اعزام به رقابتهای شنا قهرمانی رده های سنی آسیا (تایلند۲۰۱۵) اعلام کرد. این مسابقات از ۹ تا ۱۳ مهر ۱۳۹۴ در بانکوک برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی شنا درباره شرایط انتخاب ورزشکاران گفت: مسابقات قهرمانی گروه های سنی آسیا بعد از توقفی ۳.۵ ساله قراراست در بانکوک پایتخت تایلند بین روزهای ۹ تا ۱۳ مهرماه برگزار شود. حضور شایسته ملی پوشان شنای کشور در این مسابقات به لحاظ ویژگی‌های این مسابقات بسیار مهم است. در این رقابت ها ترکیبی از شناگران رده سنی ۱۴ سال،  تیم ملی جوانان زیر ۱۷ سال و ملی پوشان بزرگسال حضور دارند. به همین دلیل از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی کادر و کمیته فنی شنا با برنامه ای ویژه شرایط  عضوگیری باز  ملی پوشان را بصورت متمرکز وغیر متمرکز اعلام کرد. این شرایط در قالب برگزاری مسابقات قهرمانی لیگ باشگاه ها و قهرمانی شنا در اصفهان و آموزشگاه ها در مشهد و مسابقات جام شهید نوفلاح تهران به هیاتهای سراسر کشور ابلاغ شد. با برگزاری این مسابقات فرصتی به وجود آمد تا ترکیبی از مدعوین گزینشی، شناگران برتر کشور و همچنین تعدادی محدود از شناگرانی که به دلایلی در گزینش کادر فنی قرار نگرفته بودند، برای کسب حد نصابهای گزینشی ،تلاش کنند. (حد نصابها متشکل از ورودی B جهت ورود به اردوی متمرکز و ورودی A جهت اعزام در صورت موافقت فدراسیون به اعزام تیم)

کشتکار ادامه داد: خوشبختانه با برگزاری  این مسابقات تعدادی از شناگران موفق به کسب چندین حدنصاب BوA شدند. با این حساب این افراد مستقیماً وارد اخرین مرحله اردوی متمرکز شدند و تعداد معدودی از شناگران با توجه به در نظرگیری شرایط خاص انتخابی برای گزینش نهایی مورد بررسی قرار گرفتند. این شرایط خاص در حقیقت موفقیت شناگران در کسب حدنصابهای مشابه در یک رشته بر اساس نیاز تیم های ملی ،حدنصاب کسب شده نزدیک به رکورد های ملی، محاسبه فینا پوینت،سن شناگر، پیش بینی نیم رخ پیشرفت شناگر و حضور منظم  در تمرینات هیاتها بود.

سرمربی تیم ملی شنا در پایان گفت: فدراسیون، کمیته و کادر فنی تیم ملی شنای ایران نهایت تلاش در جهت شفاف سازی، قانونمند و هدفمند بودن گزینش ها و مسابقات را می‌کند. ما همواره و ارزش گذاری به تلاش‌های شناگران وهمچنین مربیان با دانش کشور را اولویت کار خود قرار داده ایم. امیدوارم مسابقات گروه‌های سنی آسیا، باعث ایجاد شوق، انگیزه و دلگرمی خانواده بزرگ شنای ایران شود.

 

اسامی شناگران منتخب برای اعزام به مسابقات قهرمانی رده سنی آسیا (تایلند۲۰۱۵):

رده سنی ۱۴-۱۳ سال:

  • امیرمحمد عزیزی مقدم از البرز
  • علی سراوند از کرمانشاه
  • علیرضا امین زمردی از تهران

 

رده سنی ۱۷-۱۵ سال:

  • آریا نسیمی شاد از خراسان رضوی
  • بنیامین قره حسن لو از البرز
  • سینا غلامپور از خراسان رضوی
  • فراز اکبری برومند از تهران

 

رده سنی بالای ۱۸ سال:

  • جمال چاوشی فر از اصفهان
  • احمدرضا جلالی از فارس
  • مهدی انصاری از آذربایجان شرقی
  • امیرمحمد شجاعی فر از فارس
  • محسن مهمان نواز از خراسان رضوی

 

کادر فنی اعزامی:

عباسعلی کشتکار (سرمربی) – محمد بیداریان (مربی)

 

زمانبندی تمرینات:

هر روز هفته: ۶:۰۰ تا ۸:۰۰صبح

روزهای زوج: ۱۲ تا ۱۳:۳۰ ظهر

مکان: استخر قهرمانی آزادی- مجموعه ورزشی آزادی- تهران

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.