استقبال کنفدراسیون آسیا از پیشنهاد میزبانی ایران/ بررسی امکانات شهرهای ساحلی کشور

سرپرست سازمان لیگ برتر واترپلو از استقبال مسئولان کنفدراسیون شنای آسیا از پیشنهاد برگزاری نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی کاپ آسیا به میزبانی ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، علی گرامی با اعلام این خبر افزود: در مکاتباتی که از سوی فدراسیون شنای ایران با حسین المسلم دبیر اجرایی کنفدراسیون شنای آسیا صورت گرفته، مسئولان کنفدراسیون از پیشنهاد میزبانی ایران برای برگزاری نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی کاپ آسیا استقبال کردند و این مسابقات را زمینه ای برای توسعه هرچه بیشتر رشته واترپلو در سطح قاره آسیا دانستند.

گرامی در خصوص اینکه نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی آسیا به میزبانی کدام شهر ساحلی ایران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: فدراسیون شنا برای میزبانی این مسابقات در حال بررسی شهرهایی است که از امکانات اقامتی، ترانسفر و وضعیت میزبانی مناسب و بین المللی برخوردار باشند که تاکنون در این زمینه بازدیدهایی از چند استان ساحلی از جمله جزیره کیش انجام شده است.

وی در خصوص زمان برگزاری نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی یادآور شد: تاریخ پیشنهادی ایران برای برگزاری این مسابقات ١۵ تا ٢۰ ماه می (هفته آخر اردیبهشت) است و منتظر هستیم تا این تاریخ از سوی کنفدراسیون شنای آسیا مورد تایید قرار گیرد.

سرپرست سازمان لیگ برتر در پایان اظهار داشت: در صورت موافقت کنفدراسیون شنای آسیا با پیشنهاد ایران از تمامی کشورهای صاحب واترپلو آسیا برای شرکت در این مسابقات دعوت خواهیم کرد و انتظار داریم تیم های قدرتمند واترپلو شرق آسیا نظیر چین، کره، ژاپن، فلیپین، قزاقستان در قالب تیم های ملی و باشگاهی از این مسابقات استقبال کنند.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.