اسکندریون: با رویکرد وزارت ورزش، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت

رئیس کمیته فنی شنا گفت: با توجه به رویکردی که وزارت ورزش به رشته های پایه از جمله شنا دارد، مطمئنا این رشته در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون رئیسکمیته فنی شنا درباره وضعیت تیم ملی شنا در فاصله چند ماه باقی مانده به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: ۵ سهمیه از سوی کمیته ملی المپیک به شنا تعلق گرفته است. از پنجم فروردین سال جاری اردوهای شناگران در تهران آغاز شد. در ادامه دو شناگر تیم ملی بزرگسالان مهدی انصاری و سینا غلامپور برای آمادگی بیشتر با تیم جوانان راهی مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان در تایلند شدند. بعد از بازگشت از تایلند این دو شناگر در تهران و دیگر ملی پوشان زیر نظر کادر فنی در شهرهای خود تمرین می‌کنند.
او ادامه داد: قرار است پس از فراهم شدن شرایط، انصاری و غلامپور برای برگزاری اردوی طولانی‌ مدت راهی مجارستان شوند. اردوی ارتفاع بلغارستان، برگزاری یک کمپ و حضور در چند تورنمنت در کشور ترکیه نیز از دیگر برنامه‌های تیم ملی شنا برای آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات آسیایی است.

اسکندریون درباره این که آیا اسامی پنج شناگر اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص شده است یا نه اظهار کرد: خیر هنوز اسامی قطعی نشده است. اواخر خرداد مسابقات انتخابی برگزار می‌شود و شایسته ‌ترین شناگران به جاکارتا اعزام می‌شوند. البته ترجیح فدراسیون بر این بود که نفرات زودتر انتخاب شوند و به اردوی بلند مدت مجارستان اعزام شوند اما به دلیل شرایط تحصیلی شناگران این اتفاق امکان‌پذیر نشد.
رئیس کمیته فنی شنا درباره شانس مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی جاکارتا تصریح کرد: نمی‌توان گفت شانس مدال گیری وجود ندارد اما کار سختی را پیش رو داریم. ممکن است کسب مدال در کوتاه مدت رخ ندهد اما در طولانی مدت ممکن خواهد بود. قول می‌دهم شناگران در جاکارتا تمام تلاش خود را به کار گیرند.
رئیس کمیته فنی شنا ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر بازی های آسیایی، المپیک جوانان را نیز مد نظر داریم. شناگران جوان ما در تایلند هشت سهمیه B المپیک را کسب کردند. این شناگران نیز در حال حاضر به دلیل شرایط تحصیلی در شهرهای خود تمرین می‌کنند. قصد داریم بعد از پایان سال تحصیلی با برگزاری اردوهای کوتاه مدت و بلند مدت شناگران جوان را برای حضور مجدد در مسابقات و کسب سهمیه A المپیک آماده کنیم.
او درباره وضعیت فعلی شنای ایران گفت: در این سال‌ها اتفاقات خوبی برای شنا رخ داده است و کارهای زیادی در حال انجام است. خوشبختانه رکوردهای خوبی در تایلند جابه‌جا شد. در سال ۹۶ نیز بنیامین قره حسنلو با رکوردی دست نیافتنی در ۵۰ متر آزاد درخشید. مهدی انصاری نیز در ماده پروانه عملکرد بسیار خوبی داشت. برای رسیدن به اهدافمان راه درازی داریم اما سعی می‌کنیم در آسیا مطرح شویم و در سال های آینده به مدال هم برسیم.

اسکندریون درباره کمبود امکانات در استان‌ها افزود: با پیگیری‌های رئیس فدراسیون بخشنامه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل ابلاغ شده است که طی آن باید یک استخر به هیات‌های استانی شنا واگذار شود. در کمیته فنی شنا نیز بخش ویژه امور استان ها این مطالبات را پیگیری خواهد کرد. درصدد هستیم با سیستمی جدید شنا را مدیریت کنیم، بر این اساس قرار است هر استان به عنوان پایگاه تیم ملی در پرورش استعدادها و نخبه های شنا با ما همکاری داشته باشد.

رئیس کمیته فنی شنا درباره حضور مربی خارجی در تیم ملی شنا بیان کرد: ما به دنبال جذب مربی خارجی هستیم ضمن این که به علم مربیان داخلی نیز اعتماد داریم. لازم است از علم نوین و تجارب کشورهای صاحب نام شنا به ویژه در رده های سنی پایه استفاده کنیم اما شرایط باید مهیا باشد. حضور مربی خارجی زمانی موثر خواهد بود که بر روی سیستم شنای ایران تاثیرگذار باشد.

اسکندریون خاطر نشان کرد: شنا به حمایت و نگاه ویژه مسئولان نیاز دارد. اهدافی که وزارت ورزش و جوانان برای ورزش‌های پایه که شامل رشته شنا نیز می شود، ترسیم کرده است باعث ایجاد نگرش سازنده‌ی نسبت به این رشته شده است با این شرایط مطمئنا شنا در آینده حرفی برای گفتن خواهد داشت.

 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب