اسکندریون: لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو در اسفندماه برگزار می‌شوند/ احتمال برگزاری لیگ بانوان در اصفهان

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو و همچنین لیگ بانوان قرار است از اسفند استارت بخورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در خصوص برگزاری لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: مجوز برگزاری لیگ شنا، شیرجه و واترپلو را گرفته‌ایم. تقریبا لیگ‌ این سه رشته در بخش آقایان و بانوان را از اسفندماه استارت خواهیم زد. از استان‌ها و باشگاه‌ها هم خواسته‌ایم تا اعلام آمادگی کنند تا به امید خدا با شرایطی که پیش آمده و احتمال بازگشایی استخرها هست لیگ را برگزار کنیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر استخرها بازگشایی نشود مسابقات را به صورت متمرکز برگزار می‌کنیم تا همه لیگ‌ها انجام شوند. احتمالا همه مسابقات به جز لیگ شنای بانوان در تهران برگزار شود. لیگ شنای بانوان ممکن است به میزبانی اصفهان انجام شود.

وی در ادامه در خصوص اردوهای تیم‌های ملی شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مرحله نخست تمام شد و برای مرحله دوم سه شناگر دیگر (سینا غلامپور از خراسان رضوی، علی جعفری از مرکزی و  علی فتحی از خراسان) از هفته آینده به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد. تیم‌ ملی شیرجه هم تمریناتشان را شروع کرده‌اند. تعداد نفرات بیشتر شده و در استخر آزادی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنند. تیم ملی واترپلو هم قرار است به استخر آزادی بیاید و تمریناتش را ادامه دهد.

اسکندریون در خصوص مشخص شدن زمان مسابقات انتخابی المپیک گفت: فعلا فینا تایم ورودی و زمان برگزاری مسابقات را اعلام نکرده است ولی شناگران ما با همه سعی و کوشش تمرین می‌کنند. احتمالا در ماه مارس یعنی فروردین مسابقات انتخابی انجام شود و باید آماده باشیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه گفت: یک کلینیک ویژه جهت مربیان برتر و مدرسین شنای کشور در هفته‌های آتی جهت دانش افزایی این رشته قرار است برگزار شود.

وی در خصوص کمک وزارت ورزش به مربیان شنا گفت: هنوز انجام نشده است و تنها برای باشگاه‌ها و استخردارها این کمک انجام شده است و ما منتظریم تمهیداتی هم برای مربیان و ناجیان غریق که بیکار شده‌اند در نظر گرفته شود.

اسکندریون در خصوص بازگشایی یک استخر در هر استان گفت: احتمالا در همین هفته اعلام شود. برای ۹ استان که دارای پایگاه ملی هستند ما از ستاد کرونا خواستیم که مجوز بازگشایی و تمرینات دهند. قرار است که پاسخ بدهند تا تمرینات شروع شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب