اسکندریون: در صورت تحقق برنامه‌ها به کسب سهمیه المپیک امیدوارم

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا گفت: در صورت تحقق برنامه‌ها به کسب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو امیدوارم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، سینا غلامپور از سوی فدراسیون جهانی شنا برای طرح پیشرفت در این ورزش بورسیه شد و به تایلند می‌رود تا مراحل پیشرفت در ورزش شنا را طی کند.

حمید اسکندریون درخصوص انتخاب غلامپور به‌عنوان نماینده شنای ایران در طرح بورسیه فدراسیون جهانی گفت: با تمهیداتی که فدراسیون جهانی شنا برای کشورهای در حال‌ توسعه تدارک دیده، هر کشور می‌تواند یک نماینده را برای پیشرفت در ورزش شنا بورسیه کند. باتوجه به اینکه سینا غلامپور موفق شد در بازی‌های آسیایی جاکارتا رکورد شنای ایران را پس از ۹ سال جابه‌جا کند به این نتیجه رسیدیم که او را برای طرح بورسیه معرفی کنیم.

وی افزود: غلامپور به تایلند می‌رود تا در شرایط بهتری بتواند ورزش شنا را دنبال کند. ما پیش از این نماینده‌ای را به تایلند اعزام کردیم که در آن کمپ و مربیانی که مورد تأیید فدراسیون جهانی بود را دیدیم و به این نتیجه رسیدیم که غلامپور می‌تواند در طرح بورسیه پیشرفت زیادی را داشته باشد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا با اشاره به طرح گسترده پیشرفت این ورزش در ایران گفت: زمانی تنها چهار ملی‌پوش در طرح استعدادیابی تیم ملی حضور داشتند، ولی امروز ما ۴۰ ملی‌پوش داریم که هر ماه در اردوی متمرکزی که برگزار می‌کنیم تمرینات مناسبی را پشت‌سر می‌گذارند.

وی افزود: قرار است که در ماه اسفند مرحله اول رکوردگیری برای ورودی‌های المپیک برگزار شود. یک‌سری جوایز برای شناگران برتر درنظر گرفته‌ایم تا ضمن حمایت از شناگرانی که می‌توانند در المپیک حضور پیدا کنند، شانس کسب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بالا ببریم.

اسکندریون خاطرنشان کرد: برای پیشرفت ملی‌پوشان شنا درحال‌ مذاکره با چند مربی خارجی از کشور کرواسی هستیم و برنامه‌ها روزبه‌روز درحال‌پیشرفت است تا بتوانیم قافله بزرگ شنا را با موفقیت به المپیک برسانیم. این امید را داریم که ایران بتواند در توکیو با سهمیه‌ای غیر از وایلدکارت راهی المپیک شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه بزرگ‌ترین مشکل شنای ما کمبود امکانات سخت‌افزاری است. درحقیقت تلاش‌های ما به‌نوعی آب در هاون کوبیدن است چرا که شناگران ما امکانات لازم برای پیشرفت را ندارند. روز گذشته استخر انقلاب شیراز که جزء سه استخر استاندارد کشور بود به‌دلیلِ مشکلات فنی تعطیل شد. ما نیاز به این داریم که استخرهای بیشتری در اختیارمان قرار بگیرد تا بتوانیم طرح‌های مدونی که پیش‌رو داریم برای شناگران کشورمان اجرایی کنیم تا آنها بتوانند در آینده مدال‌های جهانی بگیرند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.