اسکندریون: شناگران به انتخابی المپیک ترکیه و صربستان اعزام می‌شوند

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می‌گوید احتمالا شناگران ملی به دو مسابقه انتخابی المپیک ترکیه و صربستان اعزام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون در گفت و گو با ایسنا در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک شنا اظهار کرد: چند مسابقه در پیش است که مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم. خوشبختانه ترکیه پاسخ هم داده است و تقریبا حضور ملی‌پوشان در آن مسابقات قطعی خواهد بود. دنبال پاسخ صربستان هم هستیم تا بتوانیم شناگران را به آن مسابقات نیز اعزام کنیم.

دبیر فدراسیون شنا در ادامه گفت: مسابقات انتخابی المپیک ترکیه در اردیبهشت و مسابقات صربستان در خرداد است، اما از آنجا که فاصله دو مسابقه زیاد نیست احتمالا شناگران را به هر دو مسابقه اعزام کنیم.

وی در خصوص تعداد نفرات اعزامی گفت: باید میزان آمادگی شناگران را بسنجیم، به همین دلیل اواسط اردیبهشت یک مسابقه رکوردگیری خواهیم داشت تا سطح آمادگی ورزشکاران و تعداد نفرات اعزامی مشخص شود. در حال حاضر دو شناگر اصفهانی متین سهران و مهرشاد افقری هم عملکرد خوبی داشته‌اند و در اردوی تیم ملی به تعداد نفرات قبل اضافه شده اند. بعد از تست رکوردگیری تعداد نفرات اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک مشخص خواهد شد و شاید هر ۶ نفر اعزام شوند.

اسکندریون در خصوص مکان جدید مسابقات انتخابی المپیک شیرجه ژاپن که لغو شد نیز گفت: مسابقات شیرجه جام جهانی ژاپن لغو شد و هنوز تاریخ و محل جدیدی برای مسابقات اعلام نشده است. ما منتظر هستیم، مکاتبه هم کرده‌ایم. اگر مشخص شود ما آماده اعزام ورزشکاران هستیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد حضور چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو در ایران نیز گفت: اردوهای تیم ملی واترپلو در حال آغاز است و چیریچ هم احتمالا امروز یکشنبه به ایران خواهد آمد. باید این تیم برای مسابقات آسیایی آماده باشد. البته هدف اصلی آمادگی تیم ملی واترپلو برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ توکیو است.

وی در ادامه گفت: تعطیلی استخرها را به دلیل شروع پیک چهارم کرونا شاهد هستیم. امیدواریم شیوع کرونا کمتر شود. به تازگی استخرها بازگشایی شده بودند که این موضوع مجددا سبب تعطیلی استخرها شد. امیدواریم که مردم و ورزشکاران رعایت کنند تا پیک چهارم فروکش کند و استخرها مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در مورد تعطیلی تمرینات تیم ملی گفت: ورزشکاران ملی در قرنطینه کامل در حال تمرین و در آزادی مستقر هستند. آنها بیرون هم نمی‌روند. خوشبختانه ما نزدیک ۱۰ ماه است که شناگران را توانسته‌ایم در قرنطینه نگه داریم تا مبتلا نشوند. امیدواریم در ادامه هم سلامت ورزشکاران همینگونه حفظ شود.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب