اسکندریون: مجوز بازگشایی یک هفته استخرها راهگشا نیست!

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره بازگشایی یک هفته‌ای استخرها گفت: هنوز بخش‌نامه ای ابلاغ نشده است اما بازگشایی یک هفته ای چاره ساز نیست.

ساناز سلیمان‌آبادی/ 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از شیوع ویروس کرونا، استخرها یکی از مکان‌هایی بوده‌اند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم تعطیل شد. روز گذشته معاون وزیر بهداشت از بازگشایی یک هفته‌ای استخرها خبر داد.

حمید اسکندریون دبیر فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازگشایی یک‌هفته‌ای استخرها گفت: دستور و بخشنامه‌ای در این زمینه برای ما نیامده و به صورت شفاهی اعلام شده است ما نیز پیش دستی کردیم که بازگشایی یک هفته‌ای راه گشا برای استخرها نخواهد بود. پیگیر هستیم از طریق فدراسیون پزشکی تا به ستاد ملی مبارزه با کرونا نامه ارسال و دستور بازگشایی استخر را داده شود اما مشکل این است که یک هفته نمی‌تواند راهگشا باشد و ما در این زمینه رایزنی‌های خود را انجام خواهیم داد.

دبیر فدراسیون شنا ادامه داد: فدراسیون پزشکی در حال مکاتبه است تا پس از ارسال بخشنامه آن را به استان‌ها ابلاغ کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه تعطیل بودن استخرها در سطح کشور مشکلاتی برای شناگران و مربیان به وجود آورده است. در بخشی از کشور سعی ما بر این بود تا مجوزهای استانی صادر کنیم در استان‌هایی مانند اصفهان و خراسان رضوی استخرها باز هستند. در آذربایجان شرقی نیز پایگاه ملی شنا فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در استان مرکزی نیز مجوزی برای فعالیت ملی‌پوشان را صادر کرده‌ایم. کم کم زمینه برای بازگشایی استخرها فراهم می‌شود. در حال حاضر مجوزهای استانی را گرفته‌ایم.

اسکندریون ادامه داد: در تهران نیز اعضای تیم‌های ملی شنا شیرجه و واترپلو تمرینات خود را به صورت گروه بندی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند. تیم‌های ملی شنا و واترپلو و شیرجه در استخر آزادی مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان درباره تشکیل کمیته پیشکسوتان نیز گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و با اراده رئیس فدراسیون چند روز گذشته انجمن پیشکسوتان را تشکیل داده‌ایم و از هر استان یک نماینده خواسته‌ایم تا در مراسمی ضمن قدردانی از کسوت و تجربه این عزیزان قدردان زحماتشان باشیم و حمایت‌های مادی و معنوی را از آنها به عمل آوریم و از وجودشان استفاده کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.