اسکندریون: شناگر ما بورسیه حضور در مجارستان خواهند شد/ برای کسب مدال آسیایی دورنمایی ۵ ساله داریم

دبیر فدراسیون شنا گفت: کسب مدال در آسیا بسیار سخت است و حداقل ۵ سال زمان لازم داریم تا نتیجه خیلی خوبی بگیریم اما این اتفاق در اهداف ماست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون، دبیر فدراسیون شنا در گفت‌وگو با خبرنگاری ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون نتیجه کسب شده در المپیک اظهار داشت: فدراسیون به وعده خود عمل کرده و ما با شناگری که در المپیک داشتیم توانستیم چند رکورد را بشکنیم. عملکرد بالسینی نیز خوب بود و ما توانستیم رکوردهای مورد نظرمان را جابجا کنیم.

اسکندریون درباره برنامه ریزی فدراسیون شنا اشاره کرد: در دراز مدت برای مدال آسیایی هدف داریم. البته که کسب مدال در آسیا بسیار سخت است و حداقل ۵ سال زمان لازم داریم تا نتیجه خیلی خوبی بگیریم اما این اتفاق در اهداف ماست و اگر برنامه‌ریزی‌ها درست انجام شود و امکانات به خوبی فراهم شود نتیجه خوب دور از انتظار نیست.

وی افزود: فعلا هدف کوتاه مدت ما حضور در فینال شنای بازی‌های آسیایی‌ پیش‌رواست. شنا ورزشی دیر بازده است که ما سعی کردیم با آوردن تیم‌های جدید که بازیکنانشان با مربی‌ها خود و به صورت غیرمتمرکز تمرین می‌کنند به پیشرفت ورزش شنا کمک کنیم و این پیشرفت باعث افزایش ۶۰ درصد رکوردهای شکنی های ملی ما شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا درباره کیفیت المپیک بیان کرد: کیفیت المپیک خیلی خوب بود. مدال‌ها بین کشورهای صنعتی دنیا که سرمایه‌گذاری کردند تقسیم شد. خصوصا کشورهای بزرگ دنیا مانند آمریکا که ۳۵ درصد شرکت‌کننده‌هایش ورزشکاران شنا و دوومیدانی بودند.

اسکندریون درباره وضعیت بودجه فدراسیون شنا تصریح کرد: متاسفانه ما فدراسیون سه رشته هستیم اما فقط به اندازه یک رشته بودجه دریافت می‌کنیم. شما شیرجه را با ژیمناستیک، واترپلو را با هندبال و شنا را با دوومیدانی مقایسه کنید. ما به اندازه یکی از این سه فدراسیون هم بودجه نداریم. با این حال تمام تلاش خود را برای موفقیت شنا می‌کنیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون شنا درمورد تاثیر کرونا بر شنا اذعان داشت: کرونا قطعا بر کار ما تاثیر داشته و ما یک‌سال‌ونیم نتوانستیم به طور مستمر و خوب مسابقات شنا را برگزار کنیم. این درحالی‌ست که آمریکا و اروپا لیگ‌های شنای خود را به طور کامل برگزار کردند. البته ما کرونا را بهانه نکردیم و تمام تلاش خود را کردیم ولی نمی‌توانیم منکر تاثیر کرونا شویم.

اسکندریون درباره تاثیر پشتکار در شنا تاکید کرد: مثلا شناگر سنگاپوری در ۱۰۰ متر شنای پروانه ریو طلا گرفت اما این‌بار ۴۴‌ام شد پس این یعنی در دنیا پشتکار مهم است و ورزشکاران بر روی پیشرفتشان کار می‌کنند. ورزشکار مجارستانی که توانست رکورد ۲۰۰ متر فلپس را بشکند عالی کار کرد اما نگاه‌ها بیشتر بر روی درسل آمریکایی بود که توانست جا پای مایکل فلپس افسانه‌ای بگذارد. ما هم این پشتکار را در ورزشکاران خود داریم چون رکوردهای ملی را جابه‌جا کردند.

وی پیرامون ملاقات رئیس فدراسیون جهانی شنا با رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شنا ادامه داد: این اتفاق خیلی خوبی بود. قرار است دو نفر از شناگران ما با مجارستانی‌ها به صورت بورسیه تمرین خواهند کرد و این برای ما بسیار عالی‌‌ست و امیدواریم شناگران ما در کنار آن‌ها تجربه کسب کنند و این اتفاق به‌صورت طولانی مدت باشد نه اینکه دو سه ماهه باشد چون ما در گذشته تجربه تمرینات کوتاه مدت با‌ خارجی‌ها را داشتیم.

اسکندریون در انتها درباره طرح شنا برای همه خاطرنشان کرد: این یک طرح جدید است که رئیس جدید فدراسیون جهانی شنا آورده. من در یکی از کنفرانس‌های آنلاین این طرح که در خلال المپیک توکیو برگزار می‌شد شرکت کردم و درباره این طرح اطلاعات خوبی به‌دست آوردم. این طرح یک بحث همگانی‌ست و هدفش گسترش شنا در بعد جهانی برای همه خانواده‌هاست و شعارش حضور والدین برای آموزش شنای کودکان است. ما نیز درباره این طرح مشغول ترجمه کتابی هستیم که به صورت گسترده منتشرش کنیم

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.