افتتاح دومین استخر بین المللی ایران در قزوین با حضور تقی عسگری

افتتاح دومین استخر بین المللی ایران در قزوین با حضور تقی عسگری از پیشکسوتان نامدار رشته شیرجه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روز شنبه (۲۵دی ۱۳۹۵) در مراسمی دومین استخر چند منظوره کشور براساس استانداردهای جهانی با حضور تقی عسگری از پیشکسوتان نامدار رشته شیرجه، به همراه اعضای تیم ملی شیرجه  و  جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان کشوری در قزوین به بهره برداری رسید. این استخر در فضایی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع ساخته شده و تمامی استانداردهای بین المللی برای رشته های شنا، شیرجه، واترپلو، را دارد.

عسگری قهرمان مدال آور شنای کشور در این مراسم گفت: با نظارت کارشناسان فدراسیون شنای کشور طراحی و ساخت این استخر سرپوشیده به نحوی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان رقابتهای کشوری و بین المللی باشیم.

وی اضافه کرد: استخرهای احداث شده در جهان در ابعاد ۲۱ در ۲۵ متر، ۲۱ در ۵۰ متر و ۲۵ در ۵۰ متر ساخته می شود که برای رقابتهای المپیک حتما باید استاندارد ابعاد ۲۵ متر در ۵۰ متر رعایت شود و حتی یک سانتیمتر کوچکتر قابل قبول فدراسیون جهانی شنا نیست که خوشبختانه استخر قزوین تمامی استانداردهای جهانی را داراست.

عسگری تصریح کرد: عمق استخر و شیب کف استخر نیز بر اساس استانداردهای جهانی است تا بتوانیم مسابقات رشته های مختلف را در قزوین میزبانی کنیم.

وی گفت: رشته های شنا، شیرجه، واترپلو، شیرجه هماهنگ در این استخر قابل انجام است و احداث این مجموعه زیبا می تواند ظرفیت های ورزشی استان را تقویت کند و به عنوان یک استخر چند منظوره در کشور شاخص است.

برای اجرای فاز اول و دوم این مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و فاز سوم آن نیز با ۳۵ میلیارد تومان شامل احداث هتل و سالن های آمفی تئاتر در یک سال اینده افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب