الماسی: به واترپلو کم لطفی شده است/ مسئولان ورزش نگاهی به ما داشته باشند

عضو تیم ملی واترپلو گفت: از مسئولان می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به واترپلو داشته باشند و تنها خواهشم این است که فکری به حال این رشته کنند چون دارد نابود می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ارشیا الماسی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، در مورد شروع تمرینات تیم ملی واترپلو اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که انجام شد چهار هفته‌ای هست که تمرینات خود را آغاز کردیم و در حال حاضر چهار جلسه در هفته در باشگاه انقلاب استخر چهارفصل تمرین می‌کنیم. تمرینات به صورت تیمی است و همه افرادی که در اردوی تیم ملی بودیم ترکیبی از جوان و بزرگسال در کنار یکدیگر تمرین می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص حضور سرمربی تیم ملی واترپلو در تمرینات تیم ملی گفت: هنوز چیریچ به اردوهای تیم ملی نیامده است و رضایی مربی تیم در تمرینات حاضر می‌شود. دقیقا مشخص نیست و اطلاع دقیقی ندارم که سرمربی تیم ملی چه زمانی در اردوها حاضر خواهد شد اما هفته گذشته یک جلسه با مسئولان فدراسیون  داشتیم و آن‌ها همه تلاش خود را می‌کنند تا این مربی بزرگ را از دست ندهیم.

عضو تیم ملی واترپلو در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: فعلا هیچ چیز مشخص نیست. قرار است به ما اطلاع دهند که مسابقات انتخابی المپیک به چه صورت خواهد بود. در بازی‌های آسیایی تیم قزاقستان اول شد و ژاپن و تیم ما دوم و سوم شدیم. ژاپن که میزبان است و در المپیک حضور خواهد داشت و قرار بود مسابقه‌ای میان تیم اول و تیم ما برگزار شود تا تکلیف سهمیه آسیا مشخص شود، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

وی در ادامه در مورد آغاز مسابقات بین‌المللی واترپلو و لیگ این رشته در سایر کشورها گفت: تا جایی که من اطلاع دارم شایان قاسمی در حال حاضر تنها لژیونر ایران است و در مسابقات لیگ فرانسه شرکت می‌کند. لیگ‌های سایر کشورها تقریبا آغاز شده است.

الماسی در خصوص برنامه فدراسیون برای آغاز لیگ برتر واترپلو در ایران گفت: کمیته فنی واترپلو از باشگاه‌ها خواسته تا اعلام آمادگی کنند و چند باشگاه هم آمادگی خود را برای حضور در لیگ اعلام کرده‌اند، اما هنوز در مورد اینکه مسابقات کی شروع شود و جذب بازیکن انجام شود هیچ چیز مشخص نیست.

وی در ادامه با درخواست از مسئولان ادامه داد: از مسئولان خواهش می‌کنم نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند. بعد از مدال در بازی‌های آسیایی ما سعی کردیم این رشته را بیشتر به مردم نشان دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوند، اما کم لطفی از سوی مسئولان ورزش و یا دیگر ارگان‌ها نسبت به این رشته شده و آن طور که باید به این رشته نگاه نمی‌کنند. اکثر اعضای تیم ملی خیلی جوان هستند، سرمایه‌گذاری خوبی شده و سرمربی خوبی در این رشته جذب شد. این‌ها سبب شد که تیم پیشرفت خوبی داشته باشد و بعد از ۴۴ سال مدال کسب شود.

الماسی گفت: امیدوارم نگاه ویژه‌ای به واترپلو شود. این تیم شانس کسب سهمیه المپیک دارد. حتی اگر به سبب شرایط در این سال هم فرصت المپیکی شدن برای این تیم پیش نیاید ما توانایی خود را در بازی‌های آسیایی نشان داده‌ایم. این رشته با  برنامه‌ریزی خوب برای المپیک بعدی هم می‌تواند شانس داشته باشد، اما ما باید از شانس پیش رو که ژاپن میزبان مسابقات المپیک است استفاده کرده و بتوانیم راه ورود به المپیک را در همین توکیو پیدا کنیم.

او در پایان گفت: خواهش می‌کنم به این ورزش مثل سایر رشته ها نگاه کنند. همانطور که لیگ فوتبال آغاز شده و می‌گویند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اما در زمین گل که می‌زنند همدیگر را بغل می‌کنند. نمی‌دانم فوتبال چه فرقی با ورزش ما دارد. در صورتی که در واترپلو کلر داخل آب ضد عفونی کننده است. امیدوارم در این رشته تمرینات و لیگ آغاز شود و برای آغاز مسابقات تلاش شود. مسئولان باید یک برنامه‌ریزی برای آینده ورزشکاران این رشته داشته باشند و تنها خواهشم این است که فکری به حال این رشته کنند چون این ورزش دارد نابود می‌شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب