الکساندر کامپانا: واترپلوی ایران با وجود چیریچ موفق می‌شود/ میزبانی ایرانی‌ها را فراموش نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایتالیا با قدردانی از میزبانی فدراسیون شنا گفت: واترپلوی ایران با وجود سرمربی خوبی چون الکساندر چیریچ پیشرفت کرده است و این جریان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ الکساندر کامپانا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ میزبانی فدراسیون شنا از وی در ایران گفت: این برای اولین‌بار است که به تهران آمده‌ام. اولین چیزی که نظر من را به خودش جلب کرد این بود که، ایرانی‌ها شخصیت خوبی دارند. مردم ایران خیلی قابل احترام بوده و اینکه میزبان خوبی هستند. میزبانی فدراسیون شنای ایران عالی و غیرقابل انتظار بود. رفتاری که با من در اینجا شد همیشه در ذهن و قلبم باقی می‌ماند.

وی همچنین در مورد شرایط فعلی تیم ملی واترپلوی ایران گفت: اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد این است که ایران از پارسال یک سرمربی خوب به نام الکساندر چیریچ را انتخاب کرده و من مطمئنم که سطح واترپلوی ایران نسبت به دو سال گذشته بالاتر رفته و پیشرفت خوبی را در زمینه واترپلو داشته است.

او ادامه داد: به نظر من در حال حاضر هدف ایران باید نتیجه گرفتن در بازی‌های آسیایی باشد. باید بگویم که ایران باید با تیم‌هایی مثل قزاقستان و چین رقابت کند زیرا ژاپن هدف خود را المپیک ۲۰۲۰ قرار داده و به همین دلیل در حال حاضر، سطح بالاتری را نسبت به تیم‌های آسیایی دارد و یک سطح بالاتر از آسیا واترپلو را بازی می‌کند.

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایتالیا در مورد نوسانات واترپلوی ایتالیا و نحوه‌ برطرف کردن این مسئله اظهار کرد: در سال‌های اهدافی را با مسئولان و بازیکنان مد نظر قرار دادیم و با برطرف کردن برخی نقطه ضعف‌ها به پیشرفت فعلی واترپلوی ایتالیا رسیدیم. همچنین درباره واترپلوی ایران باید بگویم که فدراسیون ایران باید به سنین ۹ تا ۱۰ سال توجه ویژه داشته باشد. اما باید بدانیم که در این سنین هدف کسب پیروزی نیست و زندگی کردن با توپ برای این بازیکنان مسئله مورد توجه است.

او در مورد سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران گفت: به نظر من الکساندر چیریچ هدف خود را بازی‌های آسیایی قرار داده و مانور زیادی را در این زمینه می‌دهد و برای رسیدن به موفقیت در این بازی‌ها به مسابقات و تورنمنت‌های تدارکاتی بین‌المللی بیشتری نیاز دارد.

او ادامه داد: تیم ملی واترپلوی ایران نیاز به بازی‌های تدارکاتی بیشتری دارد و من هم سعی می‌کنم تیم ملی ایتالیا را به ایران بیاورم تا با اردوهای مشترک کمک شایانی به واترپلوی ایران شود. همچنین فدراسیون ایران می‌تواند تیم ملی ایران را به ایتالیا بیاورد تا با تیم‌های ملی ایتالیا بازی کند و در این زمینه می‌توانند تمرینات تیم ملی ایتالیا را زیر نظر داشته و با تیم‌های باشگاهی ایتالیا نیر همکاری لازم را انجام دهند.

کامپانا با اشاره به سطح بالای سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران توضیح داد: از نظر من هدف دیگر الکساندر چیریچ می تواند توجه به سنین ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال باشد تا دانش واترپلو را در این رده ترویج دهد. از نظر من بهتر است که در سنین بالاتر نیز این رویه را ادامه دهد.

او همچنین در مورد کارهایی که برای پیشرفت رده‌های پایه‌ی واترپلوی ایران مفید است توضیح داد: محسن رضوانی از بازیکنان اسبق واترپلو است، به همین دلیل توجه زیادی به  رده‌های پایه دارد. با این حال فکر می‌کنم فدراسیون شنای ایران باید در همه برنامه‌های خود با توجه به شرایط مالی که دارد بیشترین اهمییت را به رده‌های پایه دهد. در حال حاضر لیگ واترپلوی زیر ۱۷ سال در ایران برگزار می شود و تصور کنید اگر در سنین ۱۴ و زیر ۱۴ سال لیگ برگزار شود قطعا پیشرفت بیشتری را مشاهده خواهیم کرد.

الکساندر کامپانا در پایان این گفت و گو اظهار کرد: اگر لیگ ۱۴ سال را در ایران راه اندازی شود مطمئن باشید کیفیت بازی‌ها در ایران پیشرفت می‌کند و شاهد موفقیت آنها در ستنین بالاتر خواهیم بود. مطمئن باشید اگر توجه زیادی به واترپلوی جوانان داشته باشیم نتایج این توجه را در سنین بالاتر یعنی رده‌ی بزرگسالان می‌بینیم

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب