امیرمحمد شجاعی فر: رقابت با قهرمان المپیک مفید بود

ملی پوش تیم شنای ایران گفت: اردوی آمادگی مجارستان خیلی مفید بود و در جریا آن با قهرمان المپیک مسابقه دادم و تمرینات بزرگان جهان را از نزدیک دیدم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امیرمحمد شجاعی فر ملی پوش تیم شنای ایران در مورد اردوی مجارستان اظهار کرد: این اردو یکی از کامل ترین برنامه هایی بود که تا به حال تیم ملی رفته است. همه شرایط لازم برای یک اردوی خوب و مناسب جهت آماده سازی تیم داشت. ما ۱۶ روز در اردوی مجارستان بودیم. این اردو هم از لحاظ اقامت، محل استراحت، تغذیه و رفت و آمد خیلی خوب بود. همه برنامه هایی که کادر فنی و فدراسیون برای این اردو در نظر گرفته بودند به خوبی اجرا شد و رضایت بخش بود. چون سطح مسابقات خیلی بالا بود،هم بازیکنان، کادر فنی و هم فدراسیون به آن اهداف و برنامه هایی که برای این اردو داشتند، رسیدند. در مجموع یک برنامه فوق العاده برای تیم ملی بود و تنها سفری بود که همه بازیکنان و کادر فنی راضی بودند.
او در مورد برنامه های تمرینی در اردوی مجارستان گفت: قبل از شروع اردو و مسابقات که در تهران بودیم، تمرینات آمادگی خیلی سنگین بود. زمانی که به اردو رفتیم مربیان همان تمرینات و فشار سنگین را روی بازیکنان نگه داشتند. ما در ایران روزهای زوج دو جلسه تمرین در آب داشتیم و یک جلسه تمرین هم در بیرون آب و بدنسازی می کردیم. همین برنامه تمرینی را در اردوی مجارستان همراه با شادابی و کیفیت بالاتر تجربه کردیم. در کل تمرینات ما خیلی سخت است.
ملی پوش شنای ایران در مورد تاثیر این اردو در پیشرفت تیم ملی بیان کرد: این اردو خیلی در پیشرفت تیم موثر بود و در آینده تاثیر آن بیشتر مشخص می شود. همین که محل تمرین تغییر کرد، حال و هوای تیم عوض شد و بازیکنان تیم در یک مسابقه خیلی بزرگ شرکت کردند چون قبل از این ما هیچ مسابقه ای نداشتیم. همچنین در کنار خیلی از قهرمانان بزرگ دنیا در مسابقات شرکت کردیم. حتی تمرینات شناگران بزرگ را دیدیم. در رشته خودم دنیل گیورتا قهرمان المپیک شنا می کرد.
وی افزود: سطح مسابقات فوق العاده بالا بود. در رشته ی خودم تیم ایتالیا چهار شناگر مطرح را به این مسابقات آورده بود. تیم هایی مثل لهستان و یونان هم شرکت کرده بودند که همین موجب شده بود، سطح مسابقات خیلی بالا برود. چون چند ماه دیگر مسابقات قهرمانی جهان برگزار می شود و همچنین مسابقات مجارستان در اروپا یکی از مسابقات معتبر به شمار می آید تیم های
بزرگ با نهایت آمادگی شرکت می کنند.
او در مورد رکوردهای ملی پوشان اشاره کرد: این مسابقات برای تیم ملی ما حکم تمرین را داشت و فدراسیون و کادر فنی از قبل پیش بینی کرده بودند که شرایط مسابقات چطور است و به نوعی چه نتایجی رقم خواهد خورد. ما در فصل تمرینات بودیم، مسلما در این وضعیت بازیکنان نمی توانند شادابی لازم را داشته باشند. این اولین بار بود که در یک مسابقه خیلی حرفه ای بازی کردیم و نتایج قابل پیش بینی بود. به نظر من اردوی خیلی خوبی برای تیم ملی بود.
شجاعی فر افزود: رکوردهای بازیکنان بهتر از این هم می توانست باشد ولی قبل از شروع مسابقه ما نمی دانستیم که در چه شرایطی هستیم که همین باعث سردرگمی شده بود. حتی شاید استرس داشتیم که نتوانستیم بهتر از این نشان دهیم. اگر یک بار دیگر این مسابقات با همان شرایط برگزار شود چون تجربه بازی کردن در یک مسابقه بزرگ را به دست آوردیم، قطعا رکوردهای بازیکنان بهتراز این خواهد شد. به نظرم تنها مشکلی هم که ما داشتیم همین نداشتن تجربه در مسابقات بزرگ و معتبر بود.
او در مورد هدفی که مربیان از این اردو داشتند، گفت: در این باره باید از خود مربیان سوال کرد و امیدوارم که آن ها به اهداف خود رسیده باشند.
وی در مورد شرایط تیم تا اعزام به بازی های آسیایی بیان کرد: تا بازی های آسیایی ما دو فصل مهم تمرینات را در پیش داریم که باید آن ها را انجام بدیم. مهم ترین بخش تمرینات برای ورزشکاران است و تمرینات تا آخر این ماه خیلی سنگین تر می شود و به سرعت و استقامت خودمان خیلی کمک می کند. بعد از آن کارهای بدنی است که خیلی مهم است و مطمئنم که شرایطمان بهترمی شود و تا بازی های آسیایی رکوردهای بازیکنان تیم ملی خیلی بهبود خواهد یافت. اگر مشکل خاصی پیش نیاید در بازی های آسیایی به آن چیزی که مد نظرمربیان و بازیکنان است، خواهند رسید.
امیر شجاعی فردر مورد اشتباهات در استارت گفت: دلیل این موضوع آن است که ما قبل از آن در مسابقه ای شرکت نکرده بودیم. آخرین مسابقه ما قبل از این اردو یک سال پیش بود. شرکت در مسابقه برای ما مبهم بود و حتی ترس و استرس در وجودمان بود. به همین دلیل گاهی دچار خطا شدیم.
ملی پوش تیم شنای ایران در مورد اینکه مردم و مسئولان چه انتظاری باید از تیم ملی داشته باشند، گفت: تیم ملی از دی ماه سال پیش در حال تمرین کردن است. تا الان بازیکنان به تمرینات خود ادامه می دهند و تمام تلاششان این است که در مسابقات آسیایی نتایج خوبی را کسب کنند ولی این را می گویم که نباید هدفمان را خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک در نظر گرفت. نباید هدفمان این
قدر کوچک باشد که بگوییم در بازی های آسیایی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و نه اینکه هدفمان را آنقدر بزرگ در نظر بگیریم که بگوییم آنجا همه مدال ها را کسب می کنیم و همه رکوردها را خواهیم زد. ولی به نظرم ما می توانیم در چند تا رشته ها در بازی هایی آسیایی به فینال برسیم.
وی در پایان گفت: مربیان و خیلی از بازیکنان امید دارند در بازی هایی آسیایی رکوردهای خوبی بزنند و سطح شنای ایران را یک پله بالاتر ببریم. ولی باز هم یک مقدار با سطح ایده آل فاصله داریم. از وقتی کادر فنی تیم ملی کامل و کشتکار سرمربی شد، ما خیلی خوب در حال پیشرفت کردن هستیم و اگر همین کار ادامه پیدا کند بدون شک در آینده ای نه چندان دور نتایج عالی تر کسب خواهیم کرد

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.