امینی: بعد از ۴۱ سال بازهم باید خودمان را ثابت کنیم/ همه قول می‌دهند، اما خبری از عمل نیست!

نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا گفت: تقریباً تمام مسئولان قول همکاری داده‌اند، اما خبری از اجرای وعده‌ها نیست.

مجتبی ذکی زاده:

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری فارس نوشت:

خسرو امینی، درمورد برگزاری مسابقات توسعه جهانی واترپلو به میزبانی تهران اظهار داشت: مسئولان از جمله سجادی، معاون وزیر سعی می‌کند روحیه زیادی به ما بدهد، اما مشکل فدراسیون در حال حاضر مالی است. اسپانسرهایی قرار بود وارد مسابقات شوند، اما هنوز کامل هماهنگ نشده‌اند.

وی ادامه داد: بخش فنی فدراسیون هیچ مشکلی ندارد و تمام کارها طبق برنامه در حال انجام است. من از عملکرد سجادی، معاون وزیر رضایت دارم، چراکه حداقل حرفی از واترپلو می‌زند، اما اینکه به وعده‌هایش عمل نمی‌کند موضوع دیگری است.

امینی گفت: خوشبختانه تیم‌های حاضر در مسابقات هم مشخص شدند و از حالا باید برای ورود آنها اقداماتی را انجام دهیم. مراکش، تونس، ترینیداد و توباگو، اروگوئه، اکوادور، گواتمالا، ایران، اندونزی، کویت، مالت، اتریش و آذربایجان تیم‌هایی هستند که در این دوره از مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا افزود: تیم‌های درجه دو دنیا در این مسابقات حاضر می‌شوند و غیر از مراکش و تونس که از آفریقا می‌آیند، سایر تیم‌ها شانس برابری برای موفقیت دارند. شرایط جدول بازی‌های هم سخت است، چراکه اگر در دور مقدماتی اول نشویم نمی‌توانیم در فینال حضور پیدا کنیم. هدف ما قهرمانی است، اما اگر در دور مقدماتی اول نشویم فینال را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از این مسابقات واترپلو زنده خواهد شد، افزود: اولین مسابقه‌ای است که فدراسیون جهانی تحت عنوان فینا به ایران می دهد. فدراسیون‌های جهانی مسابقات را برای خود می‌دانند و هر سال آن را به کشورهای مختلف می‌دهد. بعد از ۴۱ سال است که میزبان چنین رویداد بزرگی خواهیم بود. امیدوارم تمام مسئولان قدم بردارند و به واترپلو کمک کنند.

امینی تصریح کرد: بعد از سال ۱۹۷۴ که بازی‌های آسیایی در تهران برگزار شد، واترپلوی ایران شاهد هیچ رویداد بزرگ نبوده است. ۴۱ سال است که واترپلوی ایران هیچ رویداد بزرگ و رسمی که زیر نظر فدراسیون جهانی باشد، نداشته است. در واقع رویدادهایی را مانند جام باشگاه‌های آسیا داشته‌ایم اما برگزاری چنین رقابتی پس از ۴۱ سال فرصتی فوق‌العاده برای کشور است.

رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا با بیان اینکه باید کمک کنیم این مسابقات در سطح بالایی برگزار شود، تاکید کرد: فینا توافق‌نامه‌ای را با کمیته ملی المپیک امضا می‌کند و بر پخش زنده مسابقات به صورت HD تأکید دارد. همچنین دیده شدن ایران به عنوان یک کشور توانمند نیز اهمیت دارد. در شرایطی که از لحاظ سیاسی و اقتصادی فشار زیادی بر کشور وارد است این مسابقات می‌تواند جایگاه ایران را نشان دهد. اهمیت این مسابقات در جایی قرار دارد که خیلی از کشورهای در حال توسعه تمایل دارند که در آن شرکت کنند.

وی مهمترین مشکل کنونی فدراسیون را مشکل مالی دانست و افزود: خوشبختانه تمام مسئولان وعده داده‌اند، اما متاسفانه هنوز خبری از اجرا نیست و با قول و وعده نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم. ما حتی برای تیم خودمان هم هتل نگرفته‌ایم و تلاش کردیم شرایط را مدیریت کنیم.

امینی با اشاره به اینکه عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس در فصل جاری حدود ۱۰ میلیارد تومان برای کادر فنی‌اش هزینه کرده است، تصریح کرد: مسابقات ما با یک میلیارد و ۲۰۰ – ۳۰۰ میلیون در بهترین شرایط برگزار می‌شود؛ یعنی با یک دهم آن مبلغ می‌توانیم آبروی ایران را حفظ کنیم و جایگاه خود را بالا ببریم. مسئولان فدراسیون جهانی هم قرار است به ایران بیایند و قطعاً شرایط ایران را با سایر کشورها مقایسه می‌کنند.

نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا گفت: وقتی با مدیر اجرایی فدراسیون جهانی صحبت می‌کردم  با لحن خاصی از من پرسید که آیا می‌توانید مسابقات را راحت برگزار کنید؟ یا در مورد دیگری؛ پورتوریکویی‌ها پاسپورت آمریکایی دارند و نامه‌ای به فدراسیون جهانی زده بودند که از ایران بپرسند آیا سلامت ما در ایران تضمین می‌شود یا خیر؟ که ما در جواب آنها اعلام کردیم هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد و بارها تیم ملی کشتی آمریکا، مربیان و بازیکنان بسکتبال آمریکا به ایران آمده‌‌اند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نشده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب