امینی: مشکلات مالی پیشرفت شنا را متوقف می‌کند

خسرو امینی به عنوان مسئول برگزاری رقابت های واترپلو در رقابت های المپیک ریو 2016 برزیل برگزیده شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از ایسنا، خسرو امینی که به عنوان ناظر واترپلو انتخاب شده است، مسئول برگزاری مسابقه‌های واترپلو در المپیک ریو نیز است. امینی از ۶۰ سال گذشته فعالیت خود را در رشته شنا و واترپلو آغاز و پس از ورود به تیم تهران و سپس تیم ملی در بازی های آسیایی ۱۹۷۰ تایلند به عنوان ورزشکار حضور داشته است.

او سپس وارد جرگه داوری شده و به عنوان داور بین المللی فعالیت خود را ادامه داد. امینی در ۱۱ دوره بازی های آسیایی و ۱۱ دوره بازی های المپیک حضور داشته است که سه دوره از حضور خود را به عنوان داور و ۹ دوره هم به عنوان رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون آسیایی و نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی به عنوان ناظر فدراسیون جهانی در رقابت های المپیک حضور داشته است. او در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور خواهد داشت و به همین دلیل پرچم ایران در مسابقات واترپلو به اهتزار در می آید.

در همین راستا گفت و گویی با خسرو امینی به عنوان مسئول برگزاری رقابت های واترپلو در بازی های ریو داشتیم.

خسرو امینی در خصوص انتخاب شدنش برای این مسئولیت گفت: من به عنوان نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی فعالیت دارم به همین جهت فدراسیون جهانی این مسئولیت را به من محول کرده است.

او دلیل انتخاب یک ایرانی به عنوان مسئول برگزاری رقابت های واترپلو المپیک، با توجه به حضور کشور های صاحب نام در این رشته را اینگونه تشریح کرد: به جهت سال ها استمرار و فعالیت در برگزاری مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک این مسئولیت به من داده شد و برای بار نخست نیست که این اتقاق رخ داده است. در المپیک ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلونا، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن هم حضور داشته ام و در اکثر رقابت ها به عنوان ناظر نماینده فدراسیون جهانی شرکت کرده ام و با توجه به تجربه ام، مسئولیت برگزاری رقابت های واترپلو به من محول شده است.

وی درباره نحوه برگزاری رقابت های المپیک ریو افزود: المپیک میدانی نیست که فرد به تنهایی هدف خاصی را در برگزاری رقابت ها داشته باشد. دو هفته پیش در ماموریتی که از بازدید اماکن مسابقات واترپلو داشتم، بدون استثنا موضوعات فنی و مهم، جدول و برنامه مسابقات آماده بود. حتی در سایت فدراسیون جهانی ساعت و روز مسابقات نوشته شده است و من به عنوان مسئول برگزاری مسابقات بر اساس برنامه حضور دارم.

مسئول برگزاری رقابت‌های المپیک ریو درباره سطح واترپلو ایران گفت: متاسفانه در واترپلوی دنیا محلی از اعراب نداریم.

او در ادامه گفت: ابتدا باید در سطح آسیا واترپلوی ایران را مطرح کنیم. فقط ۱۲ تیم از سراسر جهان جواز حضور در المپیک را می‌گیرند و از آسیا طی یک فرآیند انتخابی پیچیده نیز تنها یک تیم انتخاب می شود آن تیم نیز ژاپن است. نخست باید در آسیا دارای جایگاه شویم و سپس به فکر موفقیت در جهان و المپیک باشیم.

در پایان خسرو امینی درباره پیشرفت در ورزش ایران گفت: ورزش یک معقوله همه گیر است و باید در گام نخست ورزش همگانی را بهبود بخشیم. سپس والدین را به ورزش علاقه‌مند کنیم، زمینه پیشرفت ورزش را فراهم کنیم و بعد از گسترش ورزش بتوانیم از بین تعداد بالای ورزشکاران، نخبه ها را انتخاب و به تمرینات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معرفی کنیم. با توجه به مشکلات مالی که در کشور وجود دارد فدراسیون شنا با مشکلات عدیده ای مواجه است. مشکلات مالی طبیعتاً برنامه ریزی و پیشرفت را متوقف خواهد کرد و فدراسیون نمی تواند تیم‌ها را به مسابقات اعزام کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب