امینی: واترپلوی ایران در کانون توجه کشورها قرار گرفته است

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنای آسیا معتقد است، موفقیت‌ تیم‌های ملی واترپلو در چند وقت اخیر باعث شده تا ایران در کانون توجه کشورهای مختلف قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خسرو امینی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط واترپلوی ایران در آسیا پس از موفقیت تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا جوانان،‌ توضیح داد: مسلما الان نگاه‌ها نسبت به واترپلوی ایران تغییر کرده و شاهد پیشرفت این رشته در داخل کشور هستیم. موفقیت این تیم‌ها در دو رویداد مهم نشان از روند خوبی‌است که خوشبختانه این رشته در حال طی کردن آن است، امیدوارم در ادامه نیز شاهد چنین عملکردهای قابل قبولی از تیم‌های ملی واترپلو باشیم.

او در ادامه افزود: در گذشته شاهد بودیم که تیم‌های ملی واترپلوی ما برای حضور در تورنمنت‌های مختلف با مشکل رو به رو بودند چون هیچ کشوری روی ایران حساب جدی باز نمی‌کرد. اما حالا پس از کسب این موفقیت‌ها به شخصه شاهد پیشنهاد فدرسیون‌های مختلف برای دعوت تیم ملی به تورنمنت‌های مختلف هستم که خوشحال کننده است.

رئیس کمیته‌فنی واترپلوی آسیا گفت: اگر توجه کنید، چند ماه پس از موفقیت و کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی توسط تیم ملی بزرگسالان پس از ۴۴ سال، تیم جوانان ما توانست در رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ نیز به مدال برنز برسد و جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کند. این موفقیت نشان از رشد واترپلو در رده‌های پایه بوده و باید به آینده تیم بزرگسالان هم خوشبین بود، این موفقیت‌ یعنی ما برای تیم بزرگسالان پایه‌های خوبی نیز داریم.

دارنده مدال طلای واترپلوی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران، در مورد شرایط این روزهای لیگ‌برتر این رشته نیز گفت: نمی‌توانم نظر دقیقی در این مورد بدهم اما، بهتر است فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تلاش جدی برای جذب تیم و برگزاری مسابقات لیگ کند. البته من نمی‌دانم فدراسیون تا چه حد تلاش کرده است. با این حال لیگ ریشه اصلی برای تقویت تیم‌های ملی است و برای رشد واترپلو باید لیگ برتری پویا داشته باشیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب