انصاری: حمایت کنند مدال می گیریم

«مهدی انصاری» نماینده شنای 50 و 100 متر پروانه ایران درمسابقات جهانی 2017 مجارستان، گفت: مسئولان ورزش کشور از این رشته حمایت لازم را به عمل آورند میتوانیم مدال هم بگیریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ انصاری که برای شرکت در مسابقات شنا قهرمانی جهان در مجارستان کسب سهمیه کرده است پنجشنبه هفته جاری (۲۹ تیر ۱۳۹۶) عازم این رقابت‌ها می‌شود، انصاری در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه درحال حاضر تمرینات آماده سازی را دنبال میکنیم، افزود: هدف اصلی ما از شرکت در این مسابقات تنها کسب آمادکی برای شرکت در رقابت‌های داخل‌سالن بازی‌های آسیایی است.
وی افزود: بازی‌های آسیایی داخل سالن اواخر شهریور ماه در ترکمنستان برگزار می‌شود و ما از این فرصت به منظور کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در مسابقات یاد شده استفاده می‌کنیم.
ملی پوش شنای پروانه ایران در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مسابقات جهانی به منظور کسب آمادگی به منظور شرکت در مسابقات داخل سالن استراتژی درستی است، اظهار داشت: یک شناگر برای شرکت در مسابقات مهم این رشته، باید حداقل در ۲۰ رویداد بین المللی شرکت و در اردوهای مشترک با شناگران مطرح دنیا نیز تمرینات آماده سازی را همراه داشته باشد.
انصاری درباره حضور در اردوهای خارجی بیان کرد: هنگامی که در آب با شناگران بنام خارجی رقابت کنیم به طورحتم ضمن آموزش و یادگیری، رکوردهای واقعی بدست خواهد آمد و می توانیم فاصله ها را به حداقل برسانیم اما با این شرایط امکان سنجش درست وجود ندارد. 
به اعتقاد وی چنانچه مسئولان ورزش کشور از این رشته حمایت لازم را به عمل آورند میتوانیم مدال هم بگیریم 

وی تاکید کرد: شنا یک رشته کاملا تکنیکی است که برای کسب عنوان مهم و مدال قهرمانی سال ها باید درآن زمان توقف و تلاش کرد به همین منظور برای موفقیت در شنا باید سرمایه گذاری بلند مدت داشت.
وی که با ثبت زمان ۲۴ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه رکورددار رشته ۵۰ متر پروانه درایران است ادامه داد: تعدادی از قهرمانان جهان ۵۰ متر را زیر ۲۳ ثانیه وسایر قهرمانان بالای آن شنا می کنند همچنین در۱۰۰ متر رکوردم ۵۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه است که یک یا دو نفر از قهرمانان جهان این مسافت را بالای ۵۰ ثانیه و سایر قهرمانان بالای ۵۱ ثانیه شنا می کنند.
شنای ایران درمسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ مجارستان دو نماینده دارد. انصاری در رقابت های ماده ۵۰ و ۱۰۰ پروانه و «جمال چاوشی فر» در ماده های ۵۰ و ۱۰۰ کرال پشت با رقبای خود دراین رقابت‌ها مسابقه خواهند داد.
این دو پنجشنبه تهران را به مقصد بوداپست ترک می‌کنند. مسابقات این دو از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب