مهدی انصاری: خوشحالم رکوردهایم شکسته شد

ملی‌پوش شنا گفت: هدف همه شناگران پیشرفت شنای ایران است و خوشحالم که رکوردهایم شکسته شده است.

معصومه عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهدی انصاری در گفت و گو با ایسنا، بعد از شکسته شدن رکوردهایش اظهار کرد: خیلی خوشحالم. رکورد برای شکسته شدن و هدف هم پیشرفت شنای کشور است. اکنون مهم این است که با نمایندگان ایران در میادین بین المللی و مسابقات جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.

ملی‌پوش شنا افزود: من در سال ۲۰۱۷ در مسابقات داخل سالن آسیا، بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات داخل ایران ۲۴ بار رکورد ملی را شکستم. حال به خاطر آسیبی که دارم مدتی است که نتوانسته‌ام به نتیجه دلخواهم برسم اما همیشه تلاش کرده‌ام با همین آسیب بهترین باشم. اکنون هم رکوردهای ۵۰ و ۱۰۰ سینه و پروانه من در استخر مسافت کوتاه و بلند شکسته شده است که من خیلی خوشحالم. به شناگران جوان هم تبریک گفتم.

انصاری به برخی بی حرمتی‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از ورزشکاران جدید بعد از رکوردشکنی‌هایشان رفتارها و صحبت‌هایی کرده‌اند که درست نیست و خیلی از ملی پوشان قدیمی تر نسبت به آن واکنش نشان دادند. باید بدانند که هر فردی نسبت به زمان خودش سنجیده می‌شود. من در طول تمرینات خیلی به ورزشکاران دیگر کمک می‌کنم و تجربه ام را در اختیارشان می‌گذارم. من تنها شناگری بودم که مربی بدنساز و تغذیه خارجی داشتم و ماهی هزار یورو دستمزدش بود. من تجربیاتم را رایگان در اختیار دوستان گذاشتم. اکنون هم خوشحالم که رکورد زده‌اند چون باعث پیشرفت شنای ایران هستند.

وی در ادامه به آسیب دیدگی قدیمی کتف خود اشاره کرد و گفت: من در سال ۲۰۱۴ در حین بازی های آسیایی از ناحیه کتف آسیب دیدم که باید عمل می‌شدم اما چون بعد از عمل دیگر نمی‌توانستم تمرین کنم و مسابقه دهم تصمیم گرفتم عمل نکنم و با فیزیوتراپی و حرکات درمانی ورزش را ادامه دهم.

ملی‌پوش شنا ادامه داد: بعدها هم چند بار دیگر دررفتگی داشتم اما هفته قبل در حین گرم کردن قبل از مسابقات لیگ مجددا کتفم در رفت. با این حال مسابقه روز پنج شنبه را با همان آسیب انجام دادم ولی روز جمعه با بی اثر شدن مسکن ها و به دلیل درد خیلی شدید دیگر نتوانستم مسابقه دهم. دکتر هم به من استراحت مطلق یک ماه و نیمه داد تا بعد از آن مجدد روند درمان از سر گرفته شود.

وی گفت: این استراحت مطلق تصمیم شخصی خودم است و من نمی خواهم این مدت تمرینم را کنار بگذارم. من تا آخر هفته یا تا ۱۰ روز استراحت می کنم و بعد از آن تمریناتم را البته آرامتر و با فشار کمتر شروع می کنم. می خواهم اگر در توانم باشد در بازی های آسیایی نتیجه خوبی برای شنای کشور کسب کنم. هدف من نیستم بلکه پیشرفت شنای کشور است.

انصاری در پاسخ به این‌ سوال که چرا در این همه سال این عمل را انجام نداده تا این درد قدیمی از میان برود گفت: اگر بخواهم عمل کنم دامنه حرکتی‌ام خیلی کوتاه می‌شود و دیگر نمی‌توانم شنا کنم. سعی می‌کنم با حرکات درمانی و فیزیوتراپی این درد قدیمی را بهتر کنم. بیش از ۷ سال است این آسیب با من است و من با درد آن کنار آمده‌ام. دوستانی که با من هم اتاق بوده‌اند می‌دانند من از درد کتف شب‌های زیادی را نخوابیده‌ام.

شناگر ملی ایران در پایان افزود: اکنون شرایط طوری شده که اگر یک بار رکورد نزنی کنار گذاشته می‌شوی‌. از من به خاطر اینکه ۴ سال رکورد ملی نزده‌ام نا امید شده‌اند در حالی که در تاریخ شنا هیچ کسی انداره من رکورد ملی نشکسته است. ما نیاز به حمایت داریم. من همه تلاشم را می‌کنم تا برگردم و کمترین کاری که از دستم بر می‌آید برای شنا کشور انجام دهم‌. هدف همه ما شناگران و ملی پوشان رشد شنای ایران است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.