اهمیت رکوردشکنی از کسب مدال ارزشمندتر بود/ نتایج امارات ابتدای حرکت رو به جلوی تیم ملی شناست

سرپرست فدراسیون شنا گفت: نتیجه کسب شده، توسط ملی پوشان شنای ایران در امارات ابتدای حرکت رو به جلوی تیم ملی شنا محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، غلامرضا جعفری با اشاره به حضور پر رنگ تیم ملی شنا در دومین دوره رقابتهای شنای رده های سنی و جایزه بزرگ دبی که همراه با جابجایی ٢رکورد وکسب ١۵مدال رنگارنگ می افزاید: اهمیت رکورد شکنی در این مسابقات از کسب مدال برای ما ارزشمندتر بود، ما در این رقابتها علاوه بر اعزام ملی پوشان بزرگسال برای کسب آمادگی بیشتر، سه ملی پوش در رده سنی جوانان را نیز به جهت کسب تجربه و پشتوانه سازی برای آینده تیم ملی بزرگسالان عازم دبی کردیم که این موضوع نشان دهنده توجه به اهداف کلی و پیشبرد برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در همین چند ماهه بوده است.
وی در ادامه عنوان کرد: شنا جزء رشته های به شمار می آید که پروسه قهرمانی آن مستلزم سپری نمودن زمان طولانی تری نسبت به سایر رشته ها می باشد از این رو حضور شنای ایران در مسابقات جایزه بزرگ بخشی از برنامه های آماده سازی بلند مدت تیم ملی محسوب می شود و جابجایی رکورد ملی در رده سنی بزرگسالان بواسطه تلاش وکار تیمی نشان دهنده سیر صعودی ملی پوشان در چند ماهه اخیر است، به هر حال از مهر ماه تا امروز ملی پوشان تمرینات بسیار منظمی را زیر نظر خشایار حضرتی سرمربی تیم ملی دنبال کرده اند و در عین حال کمیته مشورتی شنا نیز در طول این مدت با دقت به برنامه های تیم ملی نظارت داشته و در تمامی جلسات این کمیته آقای حضرتی گزارشات دقیقی از آخرین وضعیت آمادگی ملی پوشان و میزان پیشرفت آنها ارائه کرده بود.
سرپرست فدراسیون شنا همچنین در باره حضور شناگران در المپیک لندن نیز اظهار داشت: برای حضور در المپیک لندن باید از ٢ الی ٣ سال پیش برنامه ریزی صورت می گرفت به هر حال این مهم انجام نشده است و ما محور برنامه های شنا را حضور در المپیک ٢۰١۶ و همچنین حضور موفق در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی تنظیم کرده ایم،البته در این میان مسلما از فرصتهای موجود تا آخرین مرحله گزینشی مسابقات المپیک حسن بهره برداری را خواهیم کرد ضمن اینکه در خصوص المپیک لندن نباید فراموش کنیم کسب رکوردهای ورودی این مسابقات نسبت به المپیک ٢۰۰٨ پکن مشکل تر شده و حتی فینا حضور آزاد شناگران در این مسابقات را منوط به بدست آوردن امتیازاتی با توجه به رکوردهای مشخصی عنوان کرده است که همین موضوع کار را برای حضور شناگران بسیار سخت کرده است.
ملی پوشان باید با امید،تلاش و پشتکار باز هم به سمت جابجایی رکوردهای ملی گام بردارند.هم اکنون با اطمینان می توانیم بگوییم شنا در مسیر صحیحی گام برمی دارد و با یک برنامه ریزی مدون و اصولی در کنار سیاست گذاری صحیح در جهت استعدادیابی و جذب ورزشکاران بیشتر، در بعد قهرمانی می توانیم به آینده این رشته در کشور بسیار امیدوار باشیم.
وی در خصوص بحث استعداد یابی نیز گفت:شنا استعداد بالقوه فراوانی دارد، ما قصد داریم با تعامل وهماهنگی با وزارت آموزش وپرورش و وزارت علوم ضمن حمایت وپشتیبانی از طرح صبا بسترآموزشی در شنا را به دوره های آموزشی کلاسیک وحتی بلند مدت مانند مقاطع کاردانی وکارشناسی که طی آن در یک فرایند علمی آموزشی فارغ التحصیلانی در رشته پایه ومادری مانند شنا بتوانند در جهت تحقق اهداف از پیش تعین شده شنای کشور را به سر منزل مقصود برسانند.
مسلما با محیا شدن این شرایط،بدست آوردن شخصیت قهرمانی در بازیهای آسیایی و المپیک که مستلزم تامین منابع وامکانات سخت افزاری ونرم افزاری می باشد،در عمل دست یابی وکسب آن براحتی امکان پذیر می شود.
جعفری در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال آنچه که در حال حاضر مشکل اصلی شنا،شیرجه وواترپلو کشور به شمار می رود بحث مشکلات عدیده مالی بوی‍ژه بدهی سنگین فدراسیون گذشته است که امیدواریم با حمایت مسولان زیربط در وزارت ورزش وهمچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که می توانند در تخصیص بودجه به رشته شنا کمک شایانی به این رشته کنند، ما بتوانیم گامهای بلندی را در جهت اعتلای این رشته در کشور برداریم.
به هر حال شنا به غیر از مباحث حرفه ای و قهرمانی به لحاظ تاکیدات مکرر دین مبین اسلام برای ما مسلمانان از جایگاه بالایی برخوردار است.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.